نحوه تأمین نیازهای پرستار بیمار در خانه

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

همه ما تا کنون شاهد آن بوده‌ایم که عزیزانمان بر روی تخت بیمارستان افتاده و نیاز به پرستاری دارند. با توجه به این که خیلی از افراد و همراهان توانایی پرستاری بیمار را ندارند باید پرستار منزل استخدام شود. در برخی موارد ممکن است پرستار بیمار نیازهایی داشته باشد. برای مثال پرستار به ابزارها و تجهیزاتی برای حرکت دادن بیمار نیاز پیدا کند. در این مواقع لازم است که کارفرما به تامین نیازهای پرستار بیمار بپردازد. در ادامه در مورد تمامی آنچه ‌که به تامین این نیازها ربط دارد صحبت خواهیم کرد.

وظایف پرستار در منزل

قبل از این که به تامین امکانات پرستار بیمار بپردازید، باید وظایف پرستار بیمار را بدانید. پرستار بیمار باید به کارفرما این اطمینان را بدهد که از نظر روانی در سلامت کامل به سر می‌برد و با آرامش از کودک یا سالمند یا بیمار پرستاری می‌کند. این فرد یک برنامه مشخص را تدوین می‌کند تا با استفاده از آن روند پرستاری از بیمار را بر عهده بگیرد. برخی دیگر از وظایفی که برای این پرستار در نظر گرفته شده‌اند، عبارتند از:

  • یادآوری زمان دارو و ارائه داروها به بیمار برای مصرف
  • کمک به کارهای درمان
  • انجام خرید
  • کمک به بیمار برای حمام کردن یا پانسمان و سرویس بهداشتی رفتن
  • حفاظت از پوست در برابر میزان فشار بالا
  • تهیه غذا برای بیمار

برای تامین نیازهای پرستار بیمار باید از مؤسسات پرستاری خوب و باتجربه کمک بگیرید. به سوابق کاری ین مؤسسات توجه داشته باشید و از قیمت ارائه خدمات غافل نشوید.

مایحتاج پرستار بیمار در منزل

پرستاری که در منزل پرستاری می‌کند، ممکن است به ابزارها و تجهیزاتی نیاز داشته باشد. این پرستار برای این که بتواند بیمار را تمیز کند، به دستمال نیاز دارد. برای این که بیمار را به سمت دستشویی یا حمام ببرد، به عصا نیاز دارد. برای این که بتواند بیمار را بشوید، به مواد شوینده نیاز پیدا می‌کند و برای پوشاک ‌کردن بیمار نیز به ایزی لایف و مای بیبی نیاز دارد.

از آن سو، پرستار بیمار باید به تجهیزات خواب، لباس بیمار و مواد تغذیه‌ای دسترسی داشته باشد تا هم ‌خواب بیمار را روی روال بیندازد، هم یک غذای عالی را برای بیمار درست کند. در ضمن این پرستار باید کلید منزل را اختیار کند تا در مواقعی بیمار را با خود از خانه بیرون ببرد تا روحیات او عوض شوند. در مجموع این وسیله‌ها از جمله نیازهای اجتماعی پرستار بیمار هستند. یک سری نیازهای شخصی هم‌ وجود دارد. پرستار باید لباس پرستاری داشته باشد، ابزارهای پرستاری داشته باشد و یک برنامه را برای رسیدگی به بیمار تدوین کند. در صورتی که  مایحتاج پرستار بیمار در منزل تامین شود، پرستاری کیفیت بهتری خواهد داشت.

پیشنهاد مقاله : راهنمای مراقبت از بیماران دارای ترشحات و قرنیه‌های پوستی

ویژگی‌های پرستار خوب

علاوه بر این که وظایفی برای پرستاری از بیماران در نظر گرفته شده است، ویژگی‌هایی نیز برای بهترین پرستار در نظر است. پرستاری که برای بیمار انتخاب می‌شود باید پرستاری مهربان باشد تا بیمار با او احساس راحتی کند. لازم است که این فرد مسئولیت پذیر باشد و از پس مسئولیت‌هایی که بر عهده دارد، به خوبی بر بیاید. در ضمن اشتیاق و ابتکار در عمل این پرستار است که باعث می‌شود بیمار انرژی‌های مثبت دریافت کند.

نحوه تأمین نیازهای پرستار بیمار در خانه
نحوه تأمین نیازهای پرستار بیمار در خانه

از دیگر  ویژگی‌های یک پرستار خوب این است که وضعیت سلامت بیمار را ارزیابی کند. خیلی از اوقات پیش آمده است که پرستاران از وضعیت جسمی بیمار خبر دار نشده‌اند و این اصلا خوب نیست. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم پرستارانی را انتخاب نمایید که تجربه بالایی دارند.

تاثیری کیفیت خدمات در تامین امکانات پرستار بیمار

مراقبت از بیمار یک کار سخت به شکار می‌آید که هر کسی از پس آن بر نخواهند آمد. تامین نیازهای اجتماعی پرستار بیمار باعث می‌شود که بیمار خیالش راحت شود که بدون ‌منت از مراقبت‌های مورد نیازش برخوردار می‌شود. در واقع انتخاب یک پرستار شایسته به بهتر شدن اوضاع روحی بیمار می‌انجامد. فرقی ندارد که این بیمار کودک است، میانسال است یا فردی پیر است. در هر صورت می‌تواند از وجود پرستار خود اطمینان حاصل گند.

چنانچه امکانات و تجهیزات مورد نیاز پرستار در دسترس باشد، پرستاری از بیمار بهتر پیش خواهد رفت. در ضمن اگر نیازهای پرستار تامین شود، این پرستار انگیزه بیشتری برای پرستاری از بیمار خواهد داشت.

مرکز پرستاری زندگی برتر، یکی از بهترین مراکز پرستاری

مرکز پرستاری زندگی برتر یکی از بهترین مراکز پرستاری در ارائه خدمات نوین مراقبتی و نگهداری از سالمند بیمار و کودک است. این مرکز فعالیت خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز به شما ارائه می‌دهد. نیروها و کارشناسانی که به محل و منزل شما اعزام می‌شوند، نیروهایی با سابقه و با تحصیلات بالا هستند که می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. چنانچه شما امکانات و تجهیزات مورد نیاز پرستار را تامین کنید، بیمار زندگی بهتری را تجربه خواهد کرد. مرکز پرستاری زندگی برتر در واقع مرکزی پذیرفته شده از طرف عموم مردم است که خدمات آن سالیان سال است که زبانزد مشتریان و متقاضیان است.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان