پرستار در منزل

پرستار در منزل؛ مراقب و نگهداری کودک ، سالمند و بیمار بصورت تمام وقت و نیمه وقت

برای دریافت خدمات پرستاری در منزل با بهترین کیفیت و کادری مجرب با پرستاران حرفه‌ای، می‌توانید به شرکت پرستاری زندگی برتر اکسین مراجعه فرمایید و از خدمات پرستاری درمنزل برای کودکان، سالمندان و افراد بیمار استفاده کنید. هدف موسسه پرستاری زندگی برتر، جلب رضایت شما همشهریان عزیز تهرانی نیازمند به خدمات بالینی به صورت 24 ساعته، با ارائه بهترین خدمات پرستاری است.

مشاوره
درخواست مشاوره رایگان اعزام پرستار

خدمات شرکت پرستاری زندگی برتر اکسین

مرکز پرستاری زندگی برتر اکسین ارائه دهنده خدمات نگهداری و مراقبت از سالمند، کودک و بیمار

پرستاری و مراقبت از کودک دلبند شما توسط مادریاران آموزش‌دیده زندگی برتر اکسین

پرستاری و مراقبت از سالمندان با شرایط مختلف توسط کادر آموزش‌ دیده زندگی برتر اکسین

پرستاری و نگهداری از بیمار در منزل توسط کادر مجرب، حرفه‌ای و آموزش‌دیده زندگی برتر

خدمات پرستاری در منزل زندگی برتر

پرستار در منزل به چه کسی گفته می‌شود؟

پرستار در منزل به فردی گفته می‌شود که بطور کامل با خدمات پزشکی و خدمات پرستاری تسلط دارد و خدمات نگهداری و مراقبت از سالمند، بیمار، کودک و نوزاد را در منزل برعهده دارد.

امروزه گسترش زندگی شهر نشینی، افزایش مشغله کاری و وجود مسافت‌های طولانی به ویژه در کلان شهر‌ها موجب شده است که افراد به تنهایی نتوانند از والدین سالمند، فرزندان و یا بیماران خود مراقبت و نگهداری کنند. بنابراین نیاز به خدمات پرستاری در منزل بیش از هر زمان به‌چشم می‌خورد. وجود یک فرد معتمد، دانش‌آموخته و ماهر به‌عنوان پرستار در منزل تمام دغدغه‌های مربوط به نگهداری از سالمند، مراقبت از کودک و رسیدگی به بیمار را از بین می‌برد. خصوصا اگر استخدام پرستار از مجموعه‌ای معتبر و خوش‌سابقه چون موسسه پرستاری زندگی برتر صورت گیرد، نگرانی بابت جزئیات این اقدام نخواهد بود.

پرستار سالمند در منزل

سالمندی، دوره حساس و متفاوتی از زندگی است که ناگزیریم آن را تجربه نموده و در عزیزانی از جمله والدینمان مشاهده کنیم. دوره سنی با بینش جامعتر، اما توان جسمی و روحی تحلیل‌رفته که نیاز به مراقبت و رسیدگی را افزایش می‌دهد. بیشتر مراجعان برای خدمات پرستاری در منزل افرادی هستند که به دلیل مشغله کاری و درگیری‌های روزانه، امکان مراقبت از والدین خود را نداشته و همچنین از کیفیت پایین خدمات در مراکز نگهداری چون خانه سالمندان، رضایت ندارند.

این افراد متناسب با شرایط سالمند خود اقدام به استخدام پرستار در منزل می‌کنند. پرستاری منظم و دقیق که با حس مسئولیت‌پذیری بالا، وظیفه‌شناسی و دلسوزی در ساعات مقرر (پاره وقت یا ۲۴ ساعته) از سالمند مراقبت می‌کند. بر اساس توافق صورت گرفته بین پرستار و خانواده، وظایف پرستار سالمند در منزل می‌تواند به نگهداری از سالمند خلاصه شده یا مواردی چون پخت‌وپز، انجام خریدهای خانه و نظافت منزل را در برگیرد.

برخی از خدمات پرستار سالمند در منزل عبارت است از:

  • رسیدگی به روند درمان و پرستاری در منزل در صورت بیمار بودن سالمند
  • رسیدگی به بهداشت فردی و نظافت سالمند
  • هم صحبتی جهت تقویت روحیه سالمند
  • توجه به وضعیت تغذیه فرد
  • توجه به سلامت جسمانی سالمند
  • پیگیری مصرف داروها
  • انجام اقدامات تخصصی پرستاری در صورت نیاز (تزریقات، تعویض پانسمان، سوند و …)

جدای از مراقبت جسمی، یک پرستار خوب سالمند باید مهارت ارتباط با افراد در این سنین را بلد بوده و در تقویت روحیه سالمند نیز نقش مؤثر ایفا کند.

ارائه خدمات پرستاری از سالمند در منزل
استخدام پرستار در منزل برای مراقبت از کودکان

پرستار کودک در منزل

خانواده‌هایی که پدر یا مادر و یا هر دو شاغل هستند؛ نمی‌توانند در بیشتر اوقات کنار فرزندان خود در منزل حضور داشته باشند. بنابراین مایل هستند تا از خدمات پرستار کودک و نوزاد در منزل استفاده کنند. پرستار کودک در منزل علاوه‌بر مراقبت روحی و جسمی از کودک، وظیفه سنگین پرورش اخلاقی او را نیز به‌عهده دارد.

وظایف پرستارکودک و نوزاد در منزل بسته به میزان سن کودکان با یکدیگر کمی متفاوت است.

برخی از وظایف پرستار کودک و نوزاد در منزل:

  • برنامه ریزی دارویی
  • برنامه تغذیه کودک
  • شیردهی نوزاد
  • امورات خانه داری
  • تعویض پوشک،حمام و نظافت
  • برنامه ریزی تفریحی و سرگرمی برای کودک
  • کمک درسی برای کودکان با سنین بالاتر

در مورد کودکان، پرستار در منزل باید نهایت دقت، دانش و آگاهی را داشته باشد تا تاثیر اشتباهی بر ایشان نگذارد. یک پرستار کارآمد کودک، در مورد مهارت‌های ارتباطی جهت تاثیرگذاری بر کودکان در روانشناسی نوین به‌خوبی آگاهی دارد. این اصول و قواعد را در چهارچوب عقاید و ارزش‌های خانواده به کودک می‌آموزد. همچنین علاقه به کودکان و صبر و حوصله از لازمه‌های پرستاری کودک است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین خدمات زندگی برتر اکسین

پرستار در منزل | سوالات متداول

پرستار سالمند موظف است اقدامات مربوط به درمان سالمند از جمله مصرف به موقع داروها را پیگیری نموده و در مواقع لزوم عملیات‌های تخصصی پرستاری چون تزریقات، تعویض پانسمان و سوند را انجام دهد. نظافت سالمند و کمک به او در انجام اقدامات بهداشتی چون استحمام، شانه کردن موها و… از دیگر وظایف پرستار است.

در مورد کودکان، پرستار در منزل باید نهایت دقت، دانش و آگاهی را داشته باشد تا تاثیر اشتباهی بر ایشان نگذارد. رسیدگی به نظافت، تحصیل، تغذیه و سلامت کودکان، از وظایف پرستار کودک در منزل است. یک پرستار کارآمد کودک، در مورد مهارت‌های ارتباطی جهت تاثیرگذاری بر کودکان در روانشناسی نوین به‌خوبی آگاهی دارد.

پرستار بیمار وظیفه پیگیری روند درمان، کمک جسمانی برای فعالیت‌ها، رسیدگی به مصرف به‌موقع داروها و البته روحیه‌بخشی به بیمار را دارد.

پرستار در منزل اصولا پرستاری منظم و دقیق، با حس مسئولیت‌پذیری بالا، وظیفه‌شناسی و دلسوزی در ساعات مقرر (پاره وقت یا ۲۴ ساعته) از فرد در منزل مراقبت می‌کند.

بله، پرستاران در منزل دارای مهارت‌های پزشکی ساده‌ای هستند که بتوانند به سالمند، بیمار، کودک و یا نوزاد کمک کنند. اما برای دریافت خدمات پزشکی بهتر است به پزشک مربوطه مراجعه شود.

بر اساس نوع خدمات پرستاری در منزل که دریافت می‌کنید؛ وظیفه غذا درست کردن می‌تواند برعهده پرستار باشد و یا خیر. باید در هنگام عقد قرارداد به این موضوع هم اشاره داشته باشید.

برای اطمینان حاصل کردن از ماهر بودن و حرفه‌ای بودن پرستار در منزل، می‌توانید از طریق شرکت‌ پرستاری زندگی برتر، مجوز و صلاحیت پرستار را بررسی کنید و نظرات و تجربیات دیگران، درباره او را هم بررسی کنید.

پرستار بیمار در منزل

بیماران ناتوان، بیمارانی که پس از عمل جراحی نیاز به مراقبت و ادامه روند بهبود در منزل را دارند، جانبازان و معلولان که در منزل زندگی می‌کنند و در برخی اوقات یا همیشه نیاز به پرستار و مراقب در منزل دارند و هر فرد بیماری که نتواند به تنهایی کار‌های شخصی خود را انجام دهد، همه آن ‌ها به خدمات پرستار بیمار در منزل نیاز دارند. 

وظایف پرستار و مراقب در منزل برای بیماران عبارت است از:

  • تزریقات، فیزیوتراپی و پانسمان
  • کمک به نظافت و استحمام بیمار
  • بهبود روند درمان بیماری
  • برنامه ریزی تغذیه ای و دارویی بیمار
  • روحیه بخشی به بیمار

اگر قصد استخدام پرستار در منزل برای هر یک از حوزه‌های شرح داده شده را دارید، تیم آموزش دیده، مجرب و متخصص زندگی برتر، می‌تواند تمام انتظاراتتان را از یک پرستار در منزل کارآمد برآورده سازند. با ما ارتباط بگیرید و بهترین خدمات پرستاری در منزل را دریافت کنید.

زندگی برتر ارائه دهنده خدمات مراقبت از تمام بیماران در منزل
5 1 رای
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
26 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان