مقابله و جلوگیری از سرمازدگی کودک در زمستان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار کودک سرما زدگی ، زمستان میتواند بافت های عمیق‌تر کودک را دربرمی‌گیرد. این آسیب باید با دقت مدیریت شود تا از آسیب دائمی به بافت کودک جلوگیری شود. درجه سرمازدگی بر اساس اینکه عمق آسیب بافتی چگونه است، متفاوت است. موارد خفیف بر سطح پوست تاثیر می گذارند، در حالی که موارد شدید می توانند تا حد زیادی به ماهیچه‌ و استخوان برسند. نواحی که بیشتر در معرض یخ زدگی هستند، سر، صورت، گوش، دست و پا هستند.

کودکان بیشتر در معرض خطر سرمازدگی نسبت به بزرگسالان هستند، چرا که از پوست خود گرما را با سرعت بیشتری از دست می دهند و اغلب تمایل ندارند که سرگرمی های زمستانی خود را برای رفتن به داخل و گرم شدن ترک کنند. سرمازدگی به مراقبت های پزشکی از طریق یک پزشک یا فرد آموزش دیده نیاز دارد، همچنین می تواند با هیپوترمی (کمتر شدن دمای بدن از حد معمول خود) همراه باشد، یک معضل جدی برای سلامتی که نیاز به مراقبت های اورژانسی دارد و پرستار کودک باید در این زمینه هوشیار باشد.

بیشتر بخوانید : گرمازدگی در نوزاد و هر آنچه والدین و مراقبان باید بدانند

پرستار کودک سرما زدگی سرمازدگی خفیف (Frostnip)

Frostnip ، یک نوع خفیف تر از سرمازدگی است. معمولا در مناطقی از پوست که در معرض سرما هستند، مانند گونه ها، بینی، گوش ها، انگشتان دست و انگشتان پا. معمولا باعث قرمز شدن و لمس یا بی حس شدن و یا ایجاد سوزش و سوزن سوزن شدن آنها می‌شود. Frostnip  را می توان در خانه درمان کرد و با گرم کردن دوباره بهتر می شود.

پرستار کودک چه کاری انجام دهد:

  • فورا کودک را داخل خانه بیاورد. پرستار کودک تمام لباس های مرطوب کودک را دربیاورید. لباس های مرطوب گرما را از بدن خارج می‌کنند.
  • پرستار کودک سرما زدگی تمام قسمت های سرد بدن کودک را به مدت 20 تا 30 دقیقه در آب گرم (نه داغ) قرار دهد تا زمانی که حس و حساسیت اعضای بدن بازگردد.
  • پرستار به کودک اجازه ندهد دمای آب را در طی گرمایش بدن خود دوباره کنترل کند. دست های بدون حس (در اثر سرما) گرما را احساس نمی کنند و می توانند به شدت توسط آبی که بسیار گرم است دچار سوختگی شوند. گرمای بدن نیز می تواند برای گرم شدن دوباره استفاده شود. پرستار کودک از پد های گرم، اجاق، شومینه ها یا رادیاتور ها برای گرم شدن دوباره استفاده نکند، زیرا پوست آسیب دیده می تواند بی حس و کرخت باشد و راحت بسوزد.

در صورتی که حس اعضای بدن کودک بازنگشت یا کودک علائم سرمازدگی و/یا هیپوترمی دارد، پرستار کودک با پزشک تماس بگیرد

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان