نکات بهبود شرایط و راهنمای کارایی پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

کارایی پرستار کودک از زبان یک پرستار کودک باتجربه، جیل هالتز قبل هر چیز، مراقب باید برای مواقع اضطراری پیش بینی هایی را انجام دهد تا آن زمان، بتواند بهترین تصمیمات را بگیرد. دانستن نکات حیاتی، محل لوازم و وسایل لازم در مواقع اضطراری (مانند کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک های اولیه) برای کارایی پرستار بسیار مهم است. همچنین، پرستار باید ورودی و خروجی های عادی و اضطراری را به خوبی بشناسد و نیز در صورت وجود سیستم های هشداری (مانند سیستم اتوماتیک اطفاء حریق)، نحوه کار با آن را به خوبی بیاموزد. برای کارایی پرستار بهتر است که قبل از شروع کار، همه این اطلاعات را از والدین بگیرد.

دانستن شرایط خاص کودکان برای پرستار بسیار مهم است.

شرایط خاص برای کودکان می تواند شامل هر گونه حساسیت و یا بیماری و همچنین هر گونه مصرف دارو باشد که پرستار باید حتما از آنها مطلع گردد. مطلع بودن مراقب کودک از این شرایط، علاوه بر پیشگیری از بروز مشکلات، به تصمیم گیری پرستار در مواقع اضطراری نیز کمک خواهد کرد. باید از برنامه غذایی کودکان نیز باخبر باشد.

کودکان شرایط خاص
دانستن شرایط خاص کودکان برای پرستار بسیار مهم است.

اینکه چه غذاهایی برای کودکان (از طرف والدین) غیر مجاز و یا اجباری است و یا برای مثال، اگر کودک باید در کنار صبحانه، یک لیوان شیر را نیز بنوشد، باید نسبت به آنها آگاهی کامل داشته باشد. بهتر است که پرستار برای استفاده خودش از مواد خوراکی، وسایل و یا مواردی مانند وای فای خانه، از والدین اجازه بگیرد.

مطالب مرتبط: نشانه های یک پرستار کودک وظیفه شناس

خوب است که کارایی پرستار کودک در مورد علاقه مندی های کودکان نیز اطلاعات کافی به دست آورد.

سرگرم کردن کودکان در زمان های مختلف، از وظایف مهم کارایی پرستار بوده که علاوه بر شکل دادن یک رابطه عاطفی خوب میان کودکان و پرستار ، باعث جذاب تر شدن کار برای خود پرستار نیز می شود.

خواندن داستان در زمان های مختلف به ویژه قبل از خواب، انواع بازی های سرگرم کننده و آموزنده و یا ورزش های جذاب ساده خانگی از جمله کارهایی است که مراقب کودک می تواند آنها را برای سرگرم کردن کودکان در نظر بگیرد.

و در نهایت اینکه، از مراقب کودک خواسته شده تا به خوبی مراقب کودکان باشد. پس بهتر است پرستار این نکته را رعایت کند و خود را مسئول بداند. پرستار نباید حتی یک لحظه چشم از کودکان بردارد. او همچنین نباید زمان مراقبت را صرف صحبت کردن با دوستان، انجام کارهای شخصی و یا کار با تلفن همراه کند. عواقب هر گونه اتفاقی برای کودکان، گریبان گیر مراقب کودک خواهد بود.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان