گچ گرفتگی اعضای بدن کودک و رفع مشکلات احتمالی

پرستار کودک گچ

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار کودک گچ گرفتگی: اگر کودک گچ گرفتگی خود احساس خارش داشته باشد، پرستار چه اقدامی کند؟ دمیدن هوا درون گچ با استفاده از سشوار  را امتحان کند (مطمئن باشد که از گزینه هوای سرد استفاده می‌کند). هرگز نباید پودر یا روغن بچه را در گچ بریزد تا خارش را از بین ببرد یا سعی کند با یک جسم نوک تیز، مانند مداد یا قلاب، به نقاط دارای خارش درون گچ برسد. چرا که این کارها می‌تواند پوست کودک را خراشیده یا تحریک کند و به عفونت منجر شود.

چه اتفاقی می افتد اگر گچ ترک بردارد؟

این اتفاق می تواند زمانی بیفتد که گچ گرفتگی ضربه بخورد یا له شود، دارای نقاط ضعفی باشد و یا اگر منطقه مجروح در زیر گچ ورم کند. به محض اینکه پرستار کودک متوجه شد با پزشک تماس بگیرد. در اغلب موارد، یک تعمیر ساده رو گچ بدون نیاز به حذف یا تعویض آن انجام می شود.

 عوض شدن رنگ انگشتان کودک گچ گرفته

اگر انگشتان کودک در حال تغییر رنگ هستند، ممکن است گچ بیش از حد محکم باشد و مراقب کودک باید فورا با پزشک تماس بگیرد. قرمزی و دردناک بودن پوست به طور معمول نشانه هایی هستند که نشان می دهند درون گچ از عرق یا آب مرطوب شده است.

گاهی اوقات، بچه ها از لبه های فایبرگلاس سطح زیرین نرم را برداشته یا می‌کَنند. با این وجود، پرستار کودک به آنها تذکر دهد که نباید این کار را انجام دهند، زیرا لبه های فایبرگلاس می توانند روی پوست مالیده شوند و باعث تحریک و خراش آن شوند. مراقب کودک در این موارد از پزشک کمک بگیرد تا مشکل حل شود.

علت گچ نگرفتن برخی از استخوان های شکسته از ابتدا

بعضی از انواع شکستگی ها در ابتدا در باند مخصوص و سپس در قرار داده می‌شوند. اگر نگرانی در مورد تورم وجود داشته باشد، پزشک ممکن است این کار را انجام دهد، بنابراین این کار انجام می‌شود تا پوشش محافظ برای بهبود استخوان زیاد تنگ نباشد.

آیا تمام استخوان‌های شکسته به گچ گرفتن نیاز دارند؟

نه. بعضی از شکستگی‌ها مانند دنده یا گردن گچ گرفته نمی شوند. حتی دررفتگی‌های استخوان (که در آن قطعات هر دو طرف استخوان شکسته خارج از جای خود هستند) با آتل مخصوص یا تسمه مخصوص که کودک مانند یک جلیقه آن را می‌پوشد، به خوبی بهبود می‌یابند.

مراقب کودک برخی از شکستگی های انگشت و دررفتگی‌هایشان که مفصل یا بخش قابل رشد استخوان کودک را شامل نمی‌شوند (به نام صفحه رشد) ممکن است به خوبی با آتل مخصوص یا کنار هم چسباندن (کنار هم قرادادن و چسباندن انگشت آسیب دیده به انگشت بدون تاثیر و سالم مجاور) بهبود یابند.

برخی از شکستگی‌های استخوان های بلندتر مانند استخوان ران، سخت است که در یک گچ ، مستقیم نگه داشته شوند. اگر چه پزشکان، بسیاری از این نوع شکستگی ها را در گذشته در کشش (به طریقی با دقت استخوان ها به طور مستقیم کشیده می شدند) قرار می‌دادند، امروزه اغلب جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا کودک وقتی که استخوان شکسته در گچ قرار داشته باشد، احساس درد می‌کند؟

برای چند روز اول مراقب کودک انتظار مقداری درد را داشته باشد، اما معمولا آن ها شدید نیستند. پزشک ممکن است استامینوفن یا ایبوپروفن را برای کاهش درد کودک توصیه کند.

اقدامات لازم پرستار کودک گچ گرفته

پزشک از یک اره کوچک الکتریکی برای برداشتن گچ استفاده خواهد کرد. اگر برای کودک ممکن است صدا و ظاهری ترسناک داشته باشد، اما مراقب کودک به کودک آرامش و دلگرمی دهد که این روند واقعا سریع و بدون درد است. تیغه اره تیز نیست – دارای تیغه گرد و خمی است که از طرفین به ارتعاش درمی‌آید. لرزش به اندازه کافی قوی است تا از فایبر گلاس یا گچ جدا شود، اما نباید به پوست کودک آسیب برساند و حتی پوست او را ممکن است غلغلک دهد.

مطالب مرتبط: مراقبت مرتبط با سلامتی کودک

مراقبت‌های پس از برداشتن گچ

مراقب کودک از قبل شرایط را برای کودک شرح دهد. هنگامی که گچ برداشته می شود، احتمالا منطقه ای که پیش از این در گچ بوده است برای کودک بسیار عجیب و غریب خواهد بود: پوست رنگ پریده، خشک یا پوسته پوسته خواهد بود؛ مو تیره تر می شود و ناحیه (به ویژه عضلات) کوچکتر یا ضعیف تر به نظر می‌رسد. با این حال برای پرستار و کودک جای نگرانی وجود ندارد- همه‌ی اینها موقت است. همچنین طبق نوع و مکان شکستگی، پزشک ممکن است تمرینات مخصوصی برای بازگرداندن عضلات اطراف استخوان شکسته به شرایط مناسب پیشنهاد دهد. با خدمات پرستاری در منزل، علاوه بر اینکه کودک در محیطی آشنا و راحت به سر می برد. استرس کمتری نیز خواهد داشت.


سوالات متداول

آیا تمام استخوان‌های شکسته در کودکان به گچ گرفتن نیاز دارند؟

نه لروما. بعضی از شکستگی‌ها مانند دنده یا گردن گچ گرفته نمی شوند. حتی دررفتگی‌های استخوان شدید با آتل مخصوص یا تسمه مخصوص که کودک مانند یک جلیقه آن را می‌پوشد، به خوبی بهبود می‌یابند.

ترک برداشتن در گچ چه عواقبی دارد؟

زمانی که گچ گرفتگی ضربه بخورد یا له شود، دارای نقاط ضعفی می‌شود و یا منطقه مجروح در زیر گچ ورم می‌کند. در اغلب موارد، یک تعمیر ساده رو گچ بدون نیاز به حذف یا تعویض آن انجام می شود.

آیا شکستگی در کودکان درد دارد؟

برای چند روز اول باید کودک انتظار مقداری درد را داشته باشد، اما معمولا آن ها شدید نیستند. پزشک ممکن است استامینوفن یا ایبوپروفن را برای کاهش درد کودک توصیه کند.

چرا همه استخوان‌های شکسته را گچ نمی‌گیرند؟

بعضی از انواع شکستگی‌ها در ابتدا در باند مخصوص قرار داده می‌شوند. اگر نگرانی در مورد تورم وجود داشته باشد، پزشک ممکن است این کار را انجام دهد، بنابراین این کار انجام می‌شود تا پوشش محافظ برای بهبود استخوان زیاد تنگ نباشد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان