پرستار کودک خوب ، چگونه شخصی است

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

شکی نیست که پرستار کودک خوب بودن ، نیازمند مهارت‌های بسیاری است می‌توان به مهارت‌های مربوط خلاقیت، ماجراجویی و بازی کردن اشاره کرد. پرستار کودک این مهارت‌ها به شما کمکی نمی‌کنند اگر ندانید هنگامی که کودک ای در زمین بازی می افتد چه باید کنید یا اینکه برای خلق‌وخوهای یک بچه دوساله آمادگی لازم را نداشته باشید.

پرستار کودک خوب یک برنامه‌ی حرفه‌ای داشته باشید

برنامه‌ریزی کردن پیش از اینکه شما یک پرستار کودک شوید و بتوانید شغلی متناسب با وظایف یک پرستار کودک پیدا کنید، آغاز می‌شود. برای اینکه بتوانید مشتریانی داشته باشد که تمایل داشته باشند شما را به عنوان پرستار کودک‌ خوب شان بپذیرند، شما نیاز دارید تا با بهترین راهی آشنا باشید که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. اگر شما تازه به حرفه پرستار کودک وارد شده‌اید، شاید برایتان بهتر باشد در ابتدا کارتان را تنها در حلقه آشنایان، دوستان و همسایگان گسترش دهید تا به مرور تجربه بیشتری در حوزه وظایف یک پرستار کودک کسب کنید.

حرفه‌ی پرستار کودک به همان‌ اندازه که به امنیت و راحتی کودکان اهمیت می‌دهد، به امنیت و راحتی خود پرستار کودک هم مربوط می‌شود. درنتیجه، به عنوان یک پرستار کودک خوب تازه کار باید بدانید که آیا شغل پرستاری برایتان مناسب است یا خیر. این را می‌تواند از این پرسش بفهمید که خانواده‌ها از شما به عنوان یک پرستار کودک خوب چه انتظاراتی دارند و آیا شما می‌توانید به این انتظارات پاسخ گویید؟ در همین راستا، برنامه‌ریزی کنید که چگونه می‌توانید به امنیت شغلی برسید. همچنان که باید برای این ویژگی حرفه‌ی پرستار کودک هم برنامه داشته باشید:

در خانه‌ای ناآشنا تحت کنترل خواهید بود و باید مدت زیادی آن‌جا و به دور از خانه خودتان باشید. علاوه بر این، در مورد کودکانی که علاقه‌مندید از آن‌ها مراقبت کنید و نگهدار کودک شوید فکر کنید. اگر با مراقبت و نگهداری از کودکان تازه متولدشده راحت نیستید یا پرستار کودکانی با نیازهای ویژه بودن را برنمی‌تابید، بهتر است به سمت پرستاری از آن‌ها نروید. صبر کنید تا فرصت‌های دیگری پیدا شوند!

پیشنهاد مقاله : پرستار کودک آسیب به چشم پیشگیری خطرات تهدید کننده کودک

پرستار کودک خوب آمادگی داشته باشید

آیا می‌دانید چگونه باید پوشک بچه را عوض کنید؟ چگونه کودکی را حمام کنید؟ پیش از اینکه اولین روز کاری‌تان به عنوان پرستار کودک را آغاز کنید به این مسائل فکر کنید و راه‌حل‌هایی برایش داشته باشید. نخستین اولویت وظایف یک پرستار کودک، نگهداری از کودکان در شرایطی امن است.

پرستار کودک خوب بودن به این معنا است که بدانید چگونه باید هر چیزی را تحت کنترل داشته باشید؛ از یک خراش کوچک تا یک موقعیت اورژانسی واقعی. بهترین زمان آمادگی برای یک حادثه پیش از رخ‌دادن آن است. به همین خاطر باید پیش از هرچیز اطلاعات کافی در باب آن داشته باشید. حتی در مورد چیز ساده‌ای همچون مصرف ناهار داشتن برنامه‌ی هرچقدر کوچک می‌تواند به شما کمک کند تا در مواقع ضروری بدون اتلاف وقت و ابراز نگرانی شدید، بهترین عکس‌المعل را داشته باشید. آیا کودک دارای آلرژی غذایی است؟ کدام غذاها برای کودکان نوپا خطرناک هستند؟ چه خطراتی در هنگام آماده کردن وعده غذایی برای کودکان می‌تواند وجود داشته باشد؟

استفاده از خدمات پرستار کودک در خانه
آشنایی به وظایف پرستار کودک در منزل و آشنایی با خدمات پرستار کودک در خانه

بهترین شیوه‌ی آمادگی برای همه‌ی انواع پیشامدها و احتمالاتی که می‌توانند پیش‌روی وظایف یک پرستار کودک رخ دهند، گذراندن دوره آموزشی پرستار کودک یا دوره‌های ایمنی است. این دوره‌ها فایده دیگری هم دارند و کمک می‌کنند تا با تجربه‌ی دیگر کسانی که پرستار کودک بوده‌اند نیز آشنا شوید و با راه‌حل‌های آن‌ها برای مواجهه با موقعیت‌های مختلف آشنا شوید.

پرستار کودک خوب سرگرم‌ کننده باشید

والدین، پرستار کودکی را دوست دارند که به بچه‌ها کمک می‌کند تا سرگرم باشند و چیزهای بیشتر یاد بگیرند. از کودکان بخواهید تا اسباب‌بازی‌های محبوب‌شان را به شما نشان دهند. از والدین و از دیگر کسانی که پرستار کودک هستند بپرسید چه بازی‌هایی برای کودکانی با سنین مختلف مناسب است. اگر می‌توایند کودکان را بیرون ببرید. اگر والدین موافق‌اند آنها را به زمین بازی ببرید.

بازی‌های ساده‌ای همچون قایم‌موشک و دنبال‌کردن می‌تواند بچه‌ها را فعال نگه دارد و به آن‌ها کمک کند تا از لحاظ جسمی تناسب اندام داشته باشند (موضوعی که این روزها مهم است). اگر نمی‌توانید در پارک قدم بزنید، به محیط‌ های دیگری که معمولا در فضاهیا شهری هستند بروید. محیط‌هایی همچون کتابخانه‌ها، رینگ‌های اسکیت یا مراکز محله‌ای برای بیرون رفتن مناسب هستند.

اما بهترین دوست نباشید

صحبت از قوانین خانه باعث می‌شود تا کودکان وسوسه شوند تا به جای والدین‌شان که به آن‌ها اجازه هرکاری نمی‌دهند، به سمت پرستار کودک جذب شوند. اما شما نمی‌توانید همیشه و در هر لحظه دوستان بچه‌ها باشید. بدانید چه مواقعی باید بگویید نه و چه مواقعی بله بگویید. بهترین پرستار کودک کسی است که به این شغل در وهله اول به منزله‌ی یک مسئولیت نگاه می‌کند، که در وهله دوم سرگرمی (یا درآمد) هم به دنبال دارد. چیزهای کمی وجود دارند که همسنگ اعتماد نفس دادن به کودکان و محبت کردن به آن‌ها را داشته باشد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان