چه زمانی به پرستار سالمند نیاز داریم و چه مزایایی دارد؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

کسی است که مراقبت های ویژه ای برای برطرف کردن نیازهای شهروندان سالمند مراحل مختلفی انجام می دهد. پرستار سالمند یک اصطلاح نسبتا گسترده ایست؛ پرستار وظایفی مانند کمک در کارهای روزمره یک سالمند و مراقبت روزانه از سالمندان و مرتب کردن منزل و حتی مراقبت های درمانی را نیز بر عهده دارد. گرچه کهولت سن به‌خودی خود دلیلی برای نظر گرفتن یک مراقبت کننده نیست، اما معمولا بیماری های مختلف و محدودیت های فیزیکی که همراه با کهولت سن است، باعث بحث در مورد ایشان میشود.

پیشنهاد مقاله: نحوه آموزش به پرستاران سالمند برای مدیریت بیمار در منزل

 چه زمانی حضور یک پرستار ضروری است؟

بعضی از شهروندان سالمند هستند که هرگز نیازی به مراقبت های خاص و همچنین پرستاری در منزل ندارند. پرستار سالمند زمانی شروع به کار می‌کند که یک شهروند سالمند برای انجام دادن کارهای روزمره خود نیاز به کمک داشته باشد. وظایف یک مراقب سالمند می تواند شامل: کارهای روزمره شامل پخت و پز، تمیز کردن خانه ، خرید ، پانسمان ، کمک در حمام کردن ، رانندگی ، کمک در مصرف دارو و غیره، باشد.

کاهش عمومی سلامت، عاملی برای در نظر گرفتن

زیرا که نشان دهنده کاهش توانایی در انجام کارهای روزمره زندگی می باشد. به عنوان مثال فراموش کردن ساعت مصرف دارو ، از دست دادن بینایی که ممکن است نتوانند با خیال آسوده راه بروند یا آرتروز که باعث می شود نتوانند به راحتی حمام روند یا کارهای دیگری را انجام دهند، نشان دهنده کاهش سلامتی و نیاز به پرستار سالمند است. این نشانه ها، کمک گرفتن از یک مراقب سالمند را به منظور پیشگیری از اتفاقات ناگوار، لازم می کند.

نیاز به پرستار سالمند به سرعت اتفاق می افتد ، اگر سالمند شما اخیرا دچار شکستگی یا  سکته مغزی شده است و هنوز در معرض مشکلات فیزیکی یا حافظه ای است پس این شخص به مراقب سالمند نیاز دارد. با این حال بدیهی است که پرستار زمانی مورد نیاز است که وضعیت سلامتی سالمند از لحاظ فیزیکی، شناختی و حافظه ای و یا از لحاظ عاطفی باعث کاهش توانایی در انجام فعالیت های روزمره شود. معمولا برای اولین بار اعضای خانواده یا پزشک نیاز به پرستار سالمند را تشخیص می دهند.

نوع مراقبت و شدت ضرورت آن نیر وابسته به مشکلاتی است که شخص از آن رنج می برد. این به نفع تیم پزشکی و اعضای خانواده سالمند است که توانایی فرد سالمند در انجام کار های روزمره را به طور دقیق زیر نظر داشته باشند تا در صورت لزوم، اقدامات بعدی مانند استخدام یک پرستار را انچام دهند. علائم هشدار دهنده ای که اعضای خانواده را به سمت یک مراقب  سالمند سوق می دهد عبارت اند از:

  • مشکلات فیزیکی
  • مشکلات شناختی و حافظه ای
  • مشکلات احساسی و عاطفی

در اینگونه موارد، پرستار می تواند گزینه مناسبی برای کنترل و کاهش این مشکلات باشد. با انتخاب مرکز پرستاری زندگی برتر؛ میتوانید از با بالاترین کیفیت از خدمات پرستاری بهره‌مند شوید.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان