5 نکته مهم در انتخاب پرستار سالمند معلول

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار سالمند معلول؛ پرستاری است که کارش بسیار حساس‌تر و سخت‌تر از پرستار سالمندان معمولی خواهد بود و مسلما باید نسبت به پرستار سالمند معمولی دانش، تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد.

تعریف معلولیت:

قبل از توضیح راجع به پرستار سالمند معلول خوب است که توضیحی از معلولیت که طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت است را ارائه کنیم؛ معلول در اصطلاح به کسانی گفته می‌شود که به خاطر یک اختلال یا ناتوانی در انجام یک سری از نقش‌های طبیعی افراد در زندگی ناتوان باشند.

این افراد قسمتی از توانایی‌های جسمی، فیزیکی، اجتماعی، ذهنی، حرفه‌ای یا روانی خودشان را از دست داده یا هرگز آن را نداشته اند؛ از همین رو انتخاب پرستار برای فرد سالمند دارای معلولیت بسیار سخت‌تر و با حساسیت بالا‌تر است.

مهارت ارتباط با فرد معلول سالمند:

مهم‌ترین ویژگی که یک پرستار سالمند معلول باید داشته باشد مهارت ارتباط برقرار کردن با بیمار است، از آنجایی که ارتباط برقرار کردن با افراد مسن کار هر کسی نیست و از طرف دیگر بسته به نوع معلولیت فرد هم باید نوع ارتباط خاص باشد پس موضوع مهارت ارتباط برقرار کردن با این افراد خیلی مهم و حیاتی به شمار می‌آید که ما در موسسه زندگی برتر اکسین این نگرانی شما را با داشتن بهترین پرستار‌ها رفع می‌کنیم.

اهمیت حضور 24 ساعته پرستار سالمند معلول:

در خیلی از موارد فرد دارای معلولیت یا حتی سالمندان نیاز به مراقبت و پرستاری 24 ساعته دارند تا همه نیاز‌هایشان مثل غذا، دارو، نیاز به سرویس بهداشتی، حمام و … در وقت معین خود انجام شوند؛ برای فرد مسن دارای معلولیت هم احتمالا شما در تمام روز نیازمند پرستار خواهید بود.

در موسسه پرستاری زندگی برتر اکسین پرستار‌هایی با حوصله و با علم و دانش و تجربه آماده همکاری با شما هستند تا خیالتان را از سالمند معلوتان راحت کنند، پرستار سالمند معلول در تمام روز در منزل شما کنار او خواهد بود تا به بهترین نحو ممکن از او مراقبت کند.

فایده استخدام پرستار سالمند معلول:

در دوران سالمندی سلامتی فرد مهم‌ترین دغدغه اطرافیان است، حالا اگر این فرد مسن دارای معلولیت هم باشد نگرانی و دغدغه مراقبت از او به مراتب افزایش هم پیدا می‌کند، همانطور که بالا‌تر اشاره کردیم حضور 24 ساعته یک پرستار سالمند معلول برای این افراد ضروری به نظر می‌رسد.

از طرفی ممکن است شما از فرد مسن معلول دور باشید و یا امکانات، دانش یا وقت نگهداری از او را نداشته باشید؛ در تمام این موارد یا هر مانع و مشکلات دیگر استخدام پرستار برای این فرد می‌تواند بسیار کمک کننده و حتی ضروی باشد، برای استخدام فردی با مهارت‌های مورد نیاز به سایت زندگی برتر اکسین مراجعه کنید و درخواست پرستار برای سالمند دارای معلولیتتان بدهید.

ویژگی‌هایی که یک پرستار سالمند معلول باید داشته باشد:

مراقبت از فرد مسن دارای معلولیت کار بسیار سخت و حساسی است و مسلما فردی وظیفه مراقبت از او را دارد باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد در ادامه به ویژگی‌های لازم  و ضروری این پرستار می‌پردازیم.

راضی کردن فرد به پیروی از دستورات پزشک:

یک پرستار سالمند معلول باید توانایی این را داشته باشد که بیمار را قانع یا راضی کند از دستوراتی که پزشک او داده پیروی کند تا مشکلی برای فرد به وجود نیاید مخصوصا در مواردی که فرد سالخورده معلول هم از دستورات پزشک سرپیچی کند.

آشنا بودن پرستار سالمند معلول با اصول اولیه پرستاری و مراقبت:

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که پرستار سالمند  دارای معلولیت باید داشته باشد آشنایی کامل با اصول اولیه پرستاری است، تا در مواقع ضروری بتواند بهترین عملکرد و کارایی را داشته باشد.

هوشیاری و کنترل وضعیت توسط پرستار سالمند معلول:

در شرایطی ممکن است فرد سالمند معلول هوشیاری کامل نداشته باشد یا روی رفتار خود کنترلی نداشته باشد، در هر کدام از این موارد پرستار سالمند معلول باید همیشه حواسش به او باشد و مدام وضعیت او را چک کند که مشکلی نداشته باشد.

آگاه بودن پرستار سالمند معلول نسبت به عادات بیمار:

ممکن است فرد سالخورده دارای معلولیت عادات یا رفتار‌های خاصی مثل گوش دادن قصه یا تماشای فیلم در ساعات خاصی داشته باشد در این مواقع پرستار این فرد باید این کار‌ها را هم برای فرد انجام دهد.

توانایی جسمی بالا پرستار سالمند معلول:

اگر فرد مسن معلول توانایی حرکت نداشته باشد پرستار سالمند معلول باید توانایی بلند کردن و جا‌به‌جایی او را داشته باشد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان