پرستار سالمند سلامتی و افزایش طول عمر سالمند در دستان اوست

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

برای کسی پوشیده نیست که هر سالمندی می خواهد تا آخر عمر در خانه خودش زندگی کند. هیچ سالمندی تمایل به ماندن در خانه سالمندان و زندگی در میان تعداد زیادی پرستار سالمند و سالمند دیگر ندارد. از طرفی، با بالا رفتن سن، بدن  تغییر می کند و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد. بنابراین، یک سالمند در هر صورت به کمک پرستار سالمند سلامتی خود را تضمین شده می داند و نیاز به او پیدا خواهد کرد. این پرستار سالمند می تواند یکی از اعضای خانواده، فامیل و آشنایان و  یا یک مراقب حرفه ای و دارای مجوز باشد.

هنگامی که سلامتی سالمند مهم ترین موضوع برای او شده و بیماری برای او مشکلات زیادی را همراه داشته است، زمان ایجاد یک تغییر است. اگر سالمند نیاز به نظارت های درمانی، مراقب و کمک در امور روزانه دارد، باید یک پرستار سالمند استخدام کند. کمک گرفتن از او می تواند باعث افزایش طول عمر و همچنین ماندن در خانه در سنین پیری شود.

پرستار سالمند در منزل کیست؟

او یک متخصص و حرفه ای است. معمولا مجوز های لازم برای ارائه خدمات مراقبتی برای سالمندان را دارد. پرستار سالمند سلامتی سالمند را تضمین می کند و شرایط یک زندگی راحت را برای سالمند به وجود می آورد.

به امور خدماتی و مراقبتی از سالمند می پردازد هر چه قدر این خدمات به نحو بهتری انجام بگیرد خانواده ای که خدمات را دریافت نموده است راضی تر است و نیاز کمتری به جایگزینی نیروی مراقبتی دارد از آنجایی که بیشتر افرادی که خدمات پرستاری دریافت می نمایند می دانند که دقیقا چه شخصی را انتخاب نمایند توضیحات مناسب تری در زمان درخواست خود ارائه می دهند کار آنجایی سخت می شود که خانواده ها دقیقا نمی دانند دنبال چه نیرویی هستند اما مهم نیست ! کارشناسان مشاوره پرستاری زندگی برتر اکسین به راحتی می توانند با توضیحات شما شخص مورد نظرتان را اعزام نماید.

پیشنهاد  مقاله : از کجا پرستار سالمند حرفه‌ای پیدا کنیم؟

مراقب چه کارهایی انجام می دهد؟

پرستار سالمند صلاحیت انجام کارهایی مانند مدیریت داروهای سالمند، انجام تزریقات، مراقبت های درمانی و … را دارد. همچنین صلاحیت کمک به سالمندانی که از بیماری های خاص رنج می برند را نیز دارد. بیماری هایی مانند آلزایمر، ناتوانی های جسمی و حرکتی و …

بسته به شرایط و وضعیت سلامتی و بیماری سالمند، پرستار سالمند می تواند نظارت هایی را بر روند درمانی سالمند انجام دهد. این نظارت های می تواند در دوره نقاهت و یا دوره های خاصی از درمان بیماری سالمند باشد. از سوی دیگر، پرستار سالمند می تواند در صورت لزوم در بسیاری از امور روزمره به سالمند کمک کند. اموری از قبیل:

  • آماده سازی غذا و خوردن
  • جابجایی
  • تعویض و پوشیدن لباس
  • استحمام و قضای حاجت
  • کارهای شخصی (مانند مسواک زدن، شانه زدن، اصلاح صورت و …)

مراقبی که مجوز مراقبت های پزشکی را نداشته باشد، نمی تواند در امور درمانی و پزشکی به سالمند کمکی بکند. مراقب بدون مجوز تنها می تواند در امور روزمره و مربوط به خانه خدماتی را ارائه دهد. پرستار سالمند سلامتی سالمند را در نظر بگیرد ، این امر هم در صورتی امکان پذیر است که او آموزش های لازم را به جهت نگهداری از سالمند دیده باشد و مدارک هویتی و همچنین آزمایش های پزشکی لازم را داشته باشد از این رو در زمان انتخاب این فرد باید دقت لازم را به خرج داد.

آیا واقعا پرستار سالمند سلامتی سالمند را تضمین می کند ؟

شاید زمان آن رسیده است که ما در مورد اینکه آیا فرد سالخورده ما به شخصی جهت مراقبت و نگهداری نیاز دارد رسیده باشد ، مشغله کاری ، دوری از آنها و یا بیماری که باید تحت کنترل یک شخص حرفه ای باشد در اینجاست که باید به فکر استخدام پرستار سالمند باشیم ، شرایط را برای سالمند توضیح دهیم و از او بخواهیم کسی را به جهت نگهداری ارائه خدمت به خود بپذیرد ، این موضوع بسیار مهم می باشد که فرد سالخورده مراقب خود را در ابتدا بپذیرد و بعد از این مرحله ما می توانیم به دنبال چنین فردی از آژانس های پرستاری دارای مجوز قانونی هستند باشیم .

بحث در ارتباط با این موضوع بسیار حساس است مبادا سالمند ما فکر نماید که به دلیل اینکه ما نمی خواهیم از او مراقبت کنیم به دنبال استخدام شخصی به جهت این موضوع هستیم او باید به صورت کلی این موضوع را درک نماید که به دلیل اینکه بسیار برای ما با ارزش است ما دست به این اقدام می زنیم و سلامتی و شادابی او برای ما مهم می باشد .

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان