چگونه با کمک زندگی برتر اکسین به یک پرستار سالمند تبدیل شویم

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار سالمند تبدیل شویم ، در هفته بیش از 24 ساعت  از وقت خود را صرف مراقبت از سالمند بیمار می کند.  اگرچه این تجربه می تواند برای پرستار سالمند بسیار ارزشمند باشد اما ممکن است آسیب هایی نیز به همراه داشته باشد. در صورتی که مراقب سلامت و تندرستی خود را در اولویت قرار ندهد، ممکن است به بیماری هایی دچار شود.

بی اعتنایی پرستار سالمند به نیاز های خود، عواقب جدی را برای او در پی خواهد داشت: بر اساس گزارشی از انجمن پرستاران سالمند، 40 تا 70 درصد از پرستاران سالمند علائمی از بیماری افسردگی دارند.

ممکن است او قادر به تشخیص منشا دقیق افسردگی نباشد. عواملی چون ژنتیک، مشکلات مغز و اعصاب و تجربیات زندگی شخصی هرکدام به نوعی می توانند دلیلی برای افسردگی باشند. اما موضوعی که هر مراقبی باید از آن آگاه باشد این است که برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی چه کارهایی را نباید انجام داد.

پرستار سالمند تبدیل شویم بی خوابی

احساس اضطراب ناشی از کار باعث بر هم خوردن برنامه خواب و استراحت او می شود. متاسفانه مشکل بی خوابی احتمال ابتلای پرستار سالمند به افسردگی را ده برابر افزایش می دهد. 

در صورتی که او در طول روز به اندازه کافی استراحت کند اما در طول شب خواب کافی نداشته باشد، با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد. بر اساس تحقیقات در صورتی که پرستار سالمند در طول شب کمتر از 5 ساعت استراحت کند، عواقب آن تنها  پس از دو روز آشکار شده و روحیه پرستار سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد.

موسسه پرستاری زندگی برتر اکسین
چگونه با کمک زندگی برتر اکسین به یک پرستار سالمند تبدیل شویم.

برنامه غذایی نامناسب پرستار سالمند

شاید استفاده از فست فود ها و  غذاهایی که سریع حاضر می شوند برای پرستار سالمند راحت باشد، اما لزوما برای سلامتی او مفید نیست. به همین دلیل است که بر اساس تحقیقات انجام شده با همکاری انجمن ملی پرستاران سالمند، از هر ده پرستار سالمند، شش مراقب عادات غذایی نامناسبی دارند.

بین نوع غذای مورد استفاده او و احتمال ابتلای او به افسردگی ارتباط مستقیمی وجود دارد. آن دسته از پرستاران سالمندی که به طور منظم نوشابه های قند دار، گوشت قرمز و غلات فرآوری شده استفاده می کنند، 41 درصد بیشتر از پرستاران دیگر در معرض ابتلا به افسردگی قرار میگیرند.

یک برنامه غذایی غنی از میوه و سبزیجات، غلات، روغن زیتون و ماهی می تواند از ابتلای پرستار سالمند به افسردگی جلوگیری کند.

پیشنهاد مقاله : آغاز به کار پرستار سالمند در منزل شما نکاتی مفید و حساس

پرستار سالمند تبدیل شویم ورزش مختصر

ممکن است او به دلیل نداشتن وقت کافی یا خستگی ناشی از فعالیت در طول روز، ورزش را نادیده بگیرد. یک ورزش مختصر مانند 20 دقیقه پیاده روی در طول روز می تواند  برای پرستار سالمند مفید واقع شود و خطر ابتلای او به افسردگی را کاهش دهد.

برعهده گرفتن کار پرستار سالمند

نیاز به داشتن ویژگی‌ها و توانایی های خاصی دارد و یک مراقب باید انگیزه‌ های خود را از انتخاب این شغل بداند. چگونه بفهمیم که کار پرستار سالمند برای ما مناسب است؟ یک مراقب چگونه می‌تواند در این کار پیشرفت کند؟ برای پیشرفت در این کار، پرستار سالمند ابتدا باید بداند چرا وارد این زمینه شغلی شده و چه چیزهایی باعث پیشرفت یا پسرفت او می‌شوند. بسیاری از افراد بخاطر تجربه‌های شخصی با افراد مسن خانواده، مانند مراقبت از آن‌ها در زمان بیماری، کار پرستار سالمند را انتخاب می‌کنند درحالی که مراقب برای یافتن مسیر شغلی مناسب و موفقیت در کار، ابتدا باید انگیزه‌ها و توانایی‌های خود را بشناسد و سعی کند ویژگی‌های لازم این کار را در خود تقویت کند.

به جز داشتن انگیزه، مراقب باید ویژگی‌ها و خصوصیات دیگری نیز داشته باشد.

برای مثال باید هنگام انجام کار صبور باشد، با سالمند در مورد مشکلات او همدردی کند و شنونده خوبی باشد. باید بتواند ارتباط خوبی با سالمند برقرار کند و داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند به او در این کار کمک کند. یکی از چالش ‌هایی که مراقب با آن روبرو می‌شود ترس افراد مسن از پایان عمر است و به همین  خاطر ممکن است  گاهی حرف زدن درباره مرگ برای آن‌ها مشکل باشد. در این شرایط او باید با همدردی به حرف‌های سالمند گوش داده و با مهربانی با او صحبت کند. بعضی اوقات می‌تواند با توجه به تجربه‌های قبلی خود، با سالمند صحبت کرده و اوضاع را کنترل کند.

مراقبت از افراد مسن، حتی برای باتجربه ‌ترین مراقب نیز چالش‌ برانگیز است.

برای موفقیت در این کار، باید به خاطر داشته باشد که هیچ‌کس نمی‌تواند پاسخ تمام سوالات را بداند و ممکن است گاهی اوقات با چالش‌هایی روبرو شود. زیرا مراقبت از سالمند، کاری بسیار پیچیده و خواستار توجه فراوان است. بعضی مواقع نمی‌تواند تمام این بار را به تنهایی تحمل کند و لازم است از دیگران کمک بگیرد. در این شرایط پرستار سالمند باید به منظور فراهم کردن مراقبت‌های لازم، از خانواده سالمند بخواهد که به او کمک کنند.

اگرچه کار پرستار سالمند پیچیده و چالش برانگیز است، اما باعث می‌شود تجربه‌های باارزشی کسب کنید. یکی از کارهای باارزش این است که محیطی امن و راحت را در خانه ایجاد کرده تا سالمند اوقات خود را در آرامش سپری کند.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان