نگهداری و پرستاری از کودک بیمار چگونه محقق می شود

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

دیدن کودکی که از بیماری رنج می برد برای هر شخصی بسیار سخت است. فارغ از نوع بیماری ، پرستاری از کودک بیمار می تواند بسیار درد آور باشد. در ادامه نکاتی را برای پرستار کودک آورده ایم که می تواند با استفاده از آن‌ها شرایط بیماری را برای کودک آسان تر کند.

استراحت کودک

باید به استراحت کودک توجه ویژه ای داشته باشد. او باید بداند که یک کودک حتی اگر بیمار هم نباشد، به خواب زیادی نیاز دارد. یک کودک در سن مدرسه باید روزانه حداقل 10 ساعت بخوابد. اگر کودک دچار سرماخوردگی و یا تب شود نیز به خواب بیشتری احتیاج خواهد داشت. باید همیشه به کودک بگوید که استراحت برای بهبود بیماری او لازم است.

هیدراته نگه داشتن بدن کودک

باید بدن کودک را هیدراته  نگه دارد. کودک بیمار معمولا تمایلی به خوردن و نوشیدن ندارد اما پرستار کودک باید تلاش کند تا بچه به خوردن نوشیدنی های مختلف متقاعد شود. نکته قابل توجه دیگر برای او این است که کودکان با سنین پایین تر بیشتر در معرض بی آبی و کم آبی بدن هستند. می تواند مایعات خوش طعم ماننده آبمیوه که به دلیل وجود ویتامین برای درمان بیماری کودک نیز مفید هستند، به کودک پیشنهاد دهد.

پیشنهاد مقاله : کودک بیمار نحوه برخورد پرستار کودک با ایشان جهت بهبودی سریعتر

پرستاری از کودک بیمار جلوگیری از خشکی بینی

باید توجه داشته باشد که داروهای مرطوب کننده بینی برای کودکان زیر 4 سال خطرناک است. بنابراین، می تواند از اسپری های شور مخصوص بینی و یا قطره آن برای مرطوب و ضد عفونی کردن بینی کودک استفاده کند. بخور دادن نیز از کارهای مفید دیگر است که مراقب می تواند از آن در جهت بهبود بیماری کودک استفاده کند.

محبت کردن

باید به یاد داشته باشد که بیماری برای بسیاری از کودکان ترسناک است. بغل کردن کودک باعث کاهش اضطراب و ترس او می شود و به او احساس امنیت می دهد. بنابراین، مراقب باید با بغل کردن و محبت کردن به کودک، احساس آرامش را برای او باز گرداند.

پرستاری از کودک بیمار پرت کردن حواس کودک

می تواند همیشه کودک را به تماشای تلویزیون مشغول کند. اما این کار به او کمکی نمی کند. با خلاقیت خود می تواند کودک را بیشتر از اینها سرگرم کند تا حواس کودک از بیماری پرت شود. می تواند با انجام بازی های مختلف و مفرح، با در نظر گرفتن شرایط کودک، او را به خوبی سرگرم کند.

این مقاله نگارش شده در تیم پزشکی زندگی برتر اکسین است ، هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد .

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان