ویژگی های پرستار کودک ، نکات کاملا کاربردی جهت مراقبت کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

ویژگی های پرستار کودک گاهی شرایطی به وجود می آید که حتی والدین کودک نیز نمیتوانند کودکان را در آن شرایط آرام کنند. پس طبیعی است که پرستار کودک نیز در کارهایش چالش هایی داشته باشد. در برخی مواقع، تفاوت میان یک پرستار کودک عالی و یک پرستار کودک که در کارش دچار مشکل می شود تنها در نحوه آماده سازی پرستار کودک توسط والدین است.

نکات و اطلاعاتی که والدین قبل از شروع کار به پرستار کودک می دهند می تواند در روند کار پرستار کودک تاثیر زیادی داشته باشد.پس برای والدین و فرزندانشان بهتر است که هر گاه پرستار کودک به دنبال کسب اطلاعات برای مراقبت بهتر از کودک بود، حتما با پرستار کودک صحبت کنند.در ادامه، نکاتی کاملا کاربردی برای پرستار کودک ارائه کرده ایم که پرستار کودک با استفاده از این نکات بهتر می تواند نظم را در میان کودکان برقرار کند.

پیشنهاد مقاله : یافتن پرستار کودک با صلاحیت و قابل اعتماد

ویژگی های پرستار کودک اجازه دهید خودشان راه حل ها را پیدا کنند.

اگر کودکان با یکدیگر مشکلی دارند، مثلا برای یک اسباب بازی با یکدیگر دعوا می کنند، پرستار کودک در مرحله اول باید اجازه دهد تا کودکان خودشان مشکل را حل کنند. گاهی لازم است تا کودکان بیاموزند تا مشکلاتشان را خودشان و بدون دخالت بزرگ تر ها حل کنند. پرستار کودک باید همیشه این نکته را در نظر بگیرد.

خوش رو باشید.

اگر کودک به حرفی گوش نمی کند و از انجام درخواست سر باز می زند، پرستار کودک باید به گونه ای حرف و یا درخواستش را برای کودک جذاب تر کند. اگر پرستار کودک همان حرف را با شوخی های کودکانه و یا با ادا بازی منتقل کند، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت. پرستار کودک همچنین می تواند برای افزایش تاثیر صحبت هایش، آنها را به صورت بازی در آورد. مثلا می تواند با ایجاد حس رقابت میان کودکان این کار را انجام دهد: ” کدام یک از شما می تواند زودتر وسایلش را جمع کند؟”

برنامه مشخصی برای خود و کودکان داشته باشید.

برنامه ریزی روزانه می تواند به پرستار کودک برای نظم بخشیدن در کارهای کودکان بسیار کاربردی باشد. همچنین اعلام این برنامه ها توسط پرستار کودک نیز مفید واقع خواهد شد. مثلا پرستار کودک نیم ساعت قبل از زمان خواب، به کودکان اعلام می کند: ” تنها نیم ساعت تا زمان خوب باقی مانده است!”. این اعلام ها و برنامه ها باعث می شود تا کودکان از قبل از نظر ذهنی برای کارهای مختلف  آمادگی پیدا کنند.

ویژگی های پرستار کودک در مقابل رفتار های نادرست کودکان واکنش نشان دهید.

اگر کودکان دچار خشونت شدند، پرستار کودک حتما باید به سرعت عکس العمل نشان دهد و به کودکان یاد بدهد که این رفتار در هیچ صورتی قابل قبول نیست. 

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان