نکات انضباطی جهت پرستار کودک و برقراری نظم

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

نکات انضباطی جهت پرستار کودک باید روش های متفاوتی برای تربیت و نظم دادن به کودکان داشته باشد. پرستار باید فارغ از سن کودک تحت مراقبتش بتواند روش های تشویقی و تنبیهی مناسبی را به منظور بهبود رفتار کودک اعمال کند.  در ادامه به بررسی چند نکته در این مورد برای پرستار می پردازیم:

نکات انضباطی جهت پرستار کودک نظارت بر رفتار

پرستار باید همیشه بر رفتار کودک نظارت کند و نه بر خود کودک . برای مثال، اگر کودکان برای یک اسباب بازی دعوا می کنند، پرستار کودک نباید کودکان را دعوا کرده و یا بر سر کسی که مقصر است داد بکشد. بلکه پرستار باید آن اسباب بازی را برای مدتی بگیرد و برای کودکان توضیح دهد که آنها نمی توانند عادلانه با آن اسباب بازی، بازی کنند و پرستار به این دلیل اسباب بازی را از آنها گرفته است.

حفظ آرامش

باید در مواجهه با شیطنت ها و رفتار های نادرست کودک آرامش خود را حفظ کند. نفس عمیق و یا چند قدم راه رفتن می تواند به پرستار برای حفظ آرامش کمک کند. باید به یاد داشته باشد که پیش از هر گونه بحث با کودک، احساسات خود را بررسی کند. اگر احساس خستگی، ناراحتی، گرسنگی و یا هر گونه احساس ناخوشایند دیگری را دارد، نباید برای کودک تصمیم بگیرد.

بعد از آرامش کامل و در کمال منطق، پرستار به خوبی می تواند در مورد شرایط و کودک تصمیم گیری کند و صحبت با کودک را پیش ببرد. اگر پرستار در عصبانیت با کودک بحث کند، نتیجه ای به جز ناراحتی حاصل نخواهد شد.

پیشنهاد مقاله : نشانه های پرستار کودک خوب و پرستار بد

نکات انضباطی جهت پرستار کودک پایبندی به برنامه و کارهای مهم روزانه

برخی از کارها باید بدون بحث و کاملا جدی انجام شود و پرستار باید آنها را مدیریت کند. زمان خواب، نظافت و … از این موارد است. پرستار باید در این موارد کاملا جدی و واضح رفتار کند

تشویق

پرستار باید برای کارهای خوب کودک او را تشویق کند. مثلا هنگامی که کودک اتاق خود را به خوبی مرتب می کند، مراقب کودک باید حداقل به صورت زبانی او را مورد تشویق قرار دهد و به او بگوید که کار بسیار خوبی انجام داده است. در نظر گرفتن تشویقات برای کارهای خوب و بی توجه بودن نسبت به کارهای بد کودک می تواند روش خوبی باشد.

نکات انضباطی جهت پرستار تداوم در روش ها

تمام کارها و روش های تربیتی و مراقبتی پرستار باید تداوم داشته باشد. مثلا پرستار باید برای همه کارهای خوب کودک او را تشویق کند، نه فقط برای نیمی از آن‌ها.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان