محقق شدن زندگی سالم سالمند به کمک پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

موضوع مهمی که پرستار سالمند باید برای سالم و شاد نگه داشتن زندگی سالمند در نظر بگیرد ، اجتماعی ماندن سالمند است. نباید اجازه دهد که سالمند تنها شود. تنهایی، سلامتی روحی و جسمی سالمند را به شدت به خطر می اندازد. اجتماعی ماندن کار دشواری نیست. کافیست که در حفظ روابط خانوادگی و دوستانه سالمند به او کمک کند. همچنین می تواند سالمند را به رفتن مکان های تفریحی و گردشگری عمومی، پیوستن به گروه های اجتماعی و … تشویق کند.

به طور کلی، گزینه های مختلفی برای حفظ سلامت اجتماعی و روحیه سالمند برای پرستار سالمند وجود دارد که باید نسبت به علایق شناسایی شده سالمند، بهترین ها را برای سالمند در نظر بگیرد. این علایق لزوما همان چیزهایی نیست که شما انتظار خواهید داشت و یا شاید به ضرر سلامتی فرد سالخورده باشد اما باید به نحوی خواسته های سالمند فراهم شود پس سعی کنید گوش دهید و یادداشت کنید.

پیشنهاد مقاله : پرستار سالمند راه های صحیح برای مراقبت از افراد سالخورده

خواب راحت و استراحت کافی برای زندگی سالم سالمند

استراحت کافی برای سالمندان بسیار مهم است. پرستار سالمند باید بداند که یک سالمند باید روزانه 7 تا 9 ساعت بخوابد. چرا که سالمندان نسبت به جوانان به خواب بیشتری نیاز دارند. نباید اجازه دهد که سالمند دچار کم خوابی شود. زیرا که کم خوابی و عدم استراحت کافی باعث مشکلاتی همچون آلزایمر، افسردگی، بیماری های شناختی و ذهنی می شود. اگر بتواند برنامه ورزشی سالمند را به خوبی پیاده کند، سالمند به خاطر کاهش سطح انرژی، خواب راحتی خواهد داشت.

شاید یکی از علل شایع در بروز بیماری های مزمن در دوره سالمندی عدم خواب کافی برای او باشد از این رو سعی نمائید برنامه منظمی برای خواب کافی سالمند داشته باشید ، استراحت سالمند صرفا در گرو خواب او نیست به طوری که او می تواند بر روی مبل مورد علاقه خود بنشیند در حالی که چایی مورد علاقه خود را می نوشد و به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهد استراحت نماید.

کاهش استرس سالمند

پرستار سالمند باید همیشه تلاش کند که سالمند دچار استرس و اضطراب نشود. استرس، مشکلات زیادی را برای سالمند به همراه خواهد داشت. به وجود آمدن استرس برای هر شخصی محتمل است، اما باید بتواند آن شرایط را برای سالمند مدیریت کند. می تواند با مدیریت تغذیه مناسب سالمند و ورزش و استراحت او، کاهش زیادی در سطح استرس سالمند به وجود بیاورد. اگر سالمند به صورت غیر طبیعی دچار استرس می شود، باید مراتب را به پزشک و خانواده سالمند گزارش دهد.

کاهش استرس سالمند

موارد دیگری هستند که پرستار سالمند می تواند با کمک گرفتن از آنها از استرس سالمند بکاهد.که یکی از مهمترین عوامل در زندگی سالم سالمند است به عنوان مثال ، پخش موسیقی برای سالمند، رفتن به مکان های طبیعی، تنفس عمیق و نرمش کردن از جمله مواردی است که می تواند از آنها برای ایجاد آرامش در سالمند استفاده کند.

پیشگیری بهتر از درمان

پیشگیری از بروز مشکلات و بیماری ها، از مهم ترین نکاتی است که پرستار سالمند باید در زمان مراقبت از سالمند در نظر بگیرد. باید از زمین خوردن سالمند، بروز مسمومیت های غذایی، فشار های روحی و جسمی در سالمند و دیگر مشکلات احتمالی پیشگیری کند. برای پیشگیری از این مشکلات، باید به خوبی آنها را به خوبی شناسایی کند. این نکته اساسی ترین نکته در موضوع پیشگیری است. این مقاله نگارش شده توسط تیم پزشکی زندگی برتر اکسین است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

جمله کلیشه ای که البته بسیار هم مهم است همه ما می دانیم که برای داشتن بدنی سالم می بایستی به آن توجه کنیم این موضوع حساسیت قابل توجی برای ما دارد در صورتی که ما مراقب سالمند باشیم و مجبور باشیم از شخص سالمندی نگهداری و مراقبت نمائیم از این رو باید به آن توجه کنیم و اقدامات لازم را به جهت پیشگیری در زمینه خدمات درمانی و یا روحی سالمند را فراهم نمائیم.

زندگی سالم سالمند در گرو نکاتی می باشد که در همین مقاله به آنها اشاره شد توجه داشته باشید که همیشه شما نمی توانید بهترین حالت خود را داشته باشید اما این موضوع را هم فراموش نکنید که لذت بردن از زندگی برای یک شخص که در مرحله کهنسالی قرار داد بسیار مهم می باشد و می تواند به شادابی و سرزنده بودن او منجر شود که وظیفه اصلی شما به عنوان مراقب او همین خواهد بود.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان