راهنمای پرستار سالمند برای ارتباط با افراد دارای زوال عقل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

راهنمای پرستار سالمند اگر از کسی که مبتلا به آلزایمر یا یکی دیگر از انواع زوال عقل است، مراقبت می‌کند، مهم است که پرستار سالمند زمانی را برای یادگیری نحوه ارتباط موثر آنها اختصاص دهد. بهبود مهارت های ارتباطی پرستار سالمند می تواند استرس مراقبت را کاهش دهد. این کارها می توانند رابطه پرستار سالمند را با سالمند بهبود ببخشند و در صورت بروز رفتارهای دشوار کننده‌ی مراقبت از سالمند در آینده، برای ادامه کار پرستار سالمند مفید باشند.

راهنمای پرستار سالمند به وضوح صحبت کند

پرستار به سالمند زمان دهد که صحبت او را بفهمد و به آرامی و به اندازه کافی بلند صحبت کند تا او صحبت های پرستار سالمند را بشنود. اگر سالمند در درک صحبت های پرستار مشکل دارد، پرستار سالمند سعی کند گام صدای خود کم کند. صحبت کردن در یک مکان آرام و بدون حواس پرتیهای مختلف نیز می‌تواند در برقراری ارتباط به پرستار سالمند کمک کند.

به زبان بدن خود توجه کند

سالمند همیشه نمی تواند به طور کامل درک کند که پرستار سالمند چه می گوید، اما او می تواند زبان بدن را تفسیر کند. پرستار سالمند می‌تواند با چشم در چشم شدن، لبخند گرم و همچنین شلوغ نکردن فضای اطراف سالمند و استفاده از لحن صدای دلپذیر به ارتباط بهتر با سالمند بپردازد.

سعی کند خود را با سالمند تطبیق دهد

پرستار سالمند با دقت به سالمند گوش دهد و به دنبال سرنخ هایی برای دریافتن منظور او باشد. پرستار سعی کند در صورتی که سالمند در یافتن کلمات مناسب مشکل دارد به او کمک کند اما مراقب باشد که صحبت هایش را زیاد قطع نکند. پرستار تلاش کند که در مکالمه با سالمند عجول نباشد و او را تشویق کند.

مطالب مرتبط: ارتباط ورزش با زوال عقل

راهنمای پرستار سالمند با قلب خود گوش دهد

پرستار سعی کند به احساسات پشت کلمات سالمند گوش دهد. او ممکن است کلمات مناسب برای بیان آنچه که می‌خواهد بیان کند نداشته باشد اما پرستار سالمند هنوز می تواند تفسیر کند که آیا سالمند ناراحتی، اضطراب یا نیاز به اطمینان خاطر داشته باشد. گرفتن دست سالمند، مالیدن پشت و یا در آغوش گرفتن او ممکن است هنگامی مفید باشد که ارتباط کلامی با شکست مواجه شده و به پرستار سالمند در برقراری ارتباط کمک کند.

پرستار سالمند
راهنمای پرستار سالمند با قلب خود گوش دهد.

راهنمای محدود کردن انتخاب ها

گزینه های زیاد می توانند برای کسی که مبتلا به زوال عقل است، غافلگیرکننده یا گیج کننده باشد. پرستار سالمند می‌تواند با ارائه مثال های بصری از گزینه های خود برای کمک به روشن شدن بیشتر موضوع کمک بگیرد.”آیا می خواهید امروز ژاکت قرمز یا ژاکت آبی بپوشید؟” پرستار سالمند صبور باشد و قبل از انتخاب بین گزینه‌ها به سالمند اجازه و زمان فکر کردن بدهد.

راهنمای پرستار سالمند مراحل انجام کارها را ساده کند

پرستار سالمند فعالیت های سالمند را به بخش یا گام های ساده تقسیم کند. مراقب سالمند به سالمند کارهای کوچکتری بدهد تا او بتواند یک هدف را به انجام برساند.این باعث می شود که او احساس اطمینان بیشتری نسبت به توانایی خود برای انجام فعالیت‌ها داشته باشد.

راهنمای واقعیت گیج کننده

برای سالمند با زوال عقل ممکن است درک واقعیت فعلی خود خیلی گیج کننده باشد. آنها ممکن است فکر کنند که یک مادر جوان هستند که باید به دنبال فرزندشان بروند، برای کار دیرشان شده یا به دنبال والدینشان هستند. دست و پنجه نرم کردن با این امر می تواند مشکل باشد. مراقب سالمند سعی نکند سالمند را تصحیح کند یا او را متقاعد کند که شرایط به گونه دیگریست، این امر به سادگی باعث اضطراب و استرس بیشتری برای سالمند می شود. نگهداری سالمند آنها را در جایی که در حال حاضر هستند ملاقات کند و زمانی که می تواند آنها را هدایت کند.

راهنمای دو روز یکسان نیستند

رفتارها و الگوها می توانند روز به روز تغییر کنند. مراقب سالمند ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشد تا راه های مناسب برقراری ارتباط و یا راحتی سالمند را با توجه به پیشرفت تحلیل حافظه آنها بیابد. راهنمای جلوگیری پرستار سالمند از منزوی شدن سالمند علی رغم نگرانی در رابطه با رفتار سالمند در معرض عموم، هم پستار سالمند و هم خود سالمند از ارتباط با اجتماع سود می‌برند.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان