انواع پرستار سالمند، استخدام، مراقبت و نگهداری از سالمند

انتخاب.پرستار.سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

استخدام پرستار سالمند یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای مراقبت از سالمند خود انجام دهید. درعین‌حال که این اقدام، گام بسیار موثری در نگهداری از سالمند است، درصورت انتخاب اشتباه ممکن است برای فرد خطرآفرین و آزاردهنده نیز باشد. درواقع پرستار در منزل سالمند فردی است که بیشترین زمان را در کنار سالمند شما می‌گذراند و اگر نتواند به‌خوبی با سالمند ارتباط برقرار نموده و نیازهای وی را پاسخ دهد، شرایط را برایتان سختتر خواهد کرد. انواع پرستار سالمند در منزل وظایف خاصی را برعهده می‌گیرند و متناسب با شرایط فرد و خانواده، خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند.

نحوه محاسبه دستمزد نیز در ارتباط مستقیمی با میزان وظایف پرستار قرار دارد و طبیعتا هرچه وظایف یک پرستار بیشتر باشد، دستمزد بیشتری را طلب می‌کند. به‌عنوان مثال برخی پرستاران سالمند در منزل تنها در پاکیزگی محیط و تغذیه سالمند نقش دارند و برخی دیگر باید اقدامات بهداشتی   درمانی را نیز برای بهبود حال روحی و جسمی سالمند انجام دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا برای استخدام پرستار سالمند در منزل راهنمای جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

نیازهای سالمندتان را مشخص کنید

اولین و شاید موثرترین گام برای استخدام پرستار سالمند در منزل شناخت کافی و توضیح شفاف درباره نیازهای سالمند است. برای استخدام پرستار و اطلاع از دستمزد مورد نیاز وی اول مشخص کنید که سالمندتان چه نیازهایی دارد و به‌عنوان یک سالمند و یا همراه سالمند چه انتظاراتی از پرستار دارید. ممکن است سالمند شما همچنان استقلال و توانایی‌های جسمی خود را حفظ کرده باشد و تنها نیازمند فردی باشد که برایش آشپزی کند و یا او را از تنهایی درآورد‌.

و یا ممکن است سالمندتان به بیماری‌های زیادی مبتلا باشد و برای خدمات درمانی خود نیازمند پرستار باشد. بدیهی است که هرچه وظایف و مسئولیت‌های پرستار افزایش یابد، دستمزد وی نیز بیشتر خواهد شد و برای سالمندانی که شرایط جسمانی خاصی دارند، هزینه پرستار کمی بیشتر از سایر نیازهای نظافت و پخت‌وپز و..‌ خواهد بود.

نیازهای.سالمندان
اولین گام استخدام پرستار سالمند در منزل شناخت کافی و توضیح شفاف نیازهای سالمند است.

بهتر است یک فرم استخدام پرستار تهیه نمایید و با کمک پزشک تمام شرایط و جزئیات حال سالمند را در آن وارد کنید. پرستار باید بداند که برای چه وظایفی استخدام می‌شود و همچنین مرکز پرستاری باید بداند که چه پرستاری بیشتر مناسب نیازهای شما خواهد بود. به‌عنوان مثال برای سالمندان مبتلا به بیماری‌های خاص سل، پارکینسون، آلزایمر و… پرستاران خاصی اعزام می‌شوند که به‌خوبی نیازهای سالمند مبتلا به بیماری‌های خاص را می‌شناسند و با توجه به تخصص خود، روند درمان را تسهیل و تسریع می‌کنند.

پیشنهاد مقاله: راهنمای انتخاب بهترین پرستار سالمند در منزل؛ مراقبت‌های جامع و نکات کاربردی

انواع پرستار سالمند را بشناسید

پرستاران سالمند از لحاظ گستره وظایف انواع گوناگونی دارند. برخی پرستاران تنها برای انجام امور نظافت و پخت‌وپز منزل استخدام می‌شوند و برخی دیگر انجام مراقبت‌های لازم سالمند، و خدمات بهداشتی و درمانی مثل سنجش قند خون، فشار خون و… را برعهده دارند. همچنین برخی دیگر از پرستاران سالمند برای همصحبتی با سالمند و ایجاد تعامل موثر جهت جلوگیری از افسردگی، اضطراب، انزواطلبی و آلزایمر استخدام می‌شوند و در انجام امور روزمره نیز به کمک سالمند می‌آیند.

همچنین می‌توانیم پرستاران سالمند در منزل را برحسب مدت فعالیت به سه دسته پرستاران پاره وقت، نیمه‌وقت و تمام‌وقت تقسیم کنیم که باتوجه به نیازهای سالمند و شرایط خانواده برگزیده می‌شوند. علاوه‌بر این موارد، برخی پرستاران به‌طور ویژه برای نگهداری از سالمندان دارای بیماری خاص به‌کار گرفته می‌شوند و با شناخت کافی در مورد این بیماران، موثرترین نقش را در درمان ایشان ایفا می‌کنند.

در مجموعه بزرگ زندگی برتر پرستارانی متخصص و حرفه‌ای وجود دارند که می‌توانند نیازهای ویژه‌ سالمندان مبتلا به سل، پارکینسون، آلزایمر، افسردگی، دیابت، نابینایی، بیماری‌های قلبی و خودایمنی را پاسخ دهند. تنها کافیست در قسمت نیازهای سالمند خود ذکر کنید که سالمندتان با چه بیماری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند تا کارشناسان ما بهترین نیروی ممکن برای برایتان اعزام کنند.

رزومه و سوابق کاری پرستاران را بررسی کنید.

فرقی ندارد به‌طور خصوصی و مستقل اقدام به استخدام پرستار سالمند نموده‌اید و یا می‌خواهید از مراکز معتبری ارائه این خدمات، پرستار مناسب خود را استخدام نمایید. درهرصورت رزومه، مدارک و سوابق کاری پرستار را مورد بررسی دقیق قرار دهید و از مناسب بودن وی اطمینان حاصل کنید.

البته در مجموعه بزرگ پرستاری زندگی برتر تمامی پرستاران با گذراندن مراحل دشوار تست‌ها و بررسی‌های گوناگون استخدام شده‌اند و خیال خانواده‌ها را از هر لحاظ راحت می‌کنند. همچنین مجموعه زندگی برتر به‌طور کامل تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و دارای مجوزهای رسمی است که اطمینان شما را از انتخاب درستی که انجام داده‌اید، دو چندان می‌کند.

پیشنهاد مقاله: وظایف پرستار سالمند در منزل؛ خدمات حرفه‌ای پرستار سالمند در خانه

سناریو بسازید و پرستار سالمند را به چالش بکشید!

شایسته نیست برای سپردن سالمند عزیزتان به دست یک پرستار غریبه تنها به اطلاعات تبلیغاتی موجود اکتفا کنید. یکی از بهترین و جالب‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای استخدام پرستار سالمند در منزل انجام دهید، سناریوسازی از شرایط ممکن و محتمل است که شما را با واقعیت مهارت‌های پرستار آشنا می‌کند‌.

پرستار.سالمند.در.منزل
روزی را انتخاب کنید و درحالی‌که خود در خانه و در کنار سالمندتان هستید، از پرستار بخواهید وظایف خود را انجام دهد.

از پرستار بخواهید توضیح دهد اگر سالمند در حال راه رفتن به زمین خورد، او چه کار می‌کند؟، اگر سالمند از خوردن غذا امتناع کرد، چطور؟، اگر سالمند دچار تب یا علائم فیزیکی دیگر شد پرستار چه برنامه‌ای دارد؟ در این سناریوها سرعت عمل، دقت و تمرکز و همچنین مهارت و تخصص یک پرستار، به‌خوبی سنجیده خواهد شد و شیوه انتخابتان از هر راه دیگری قابل اعتمادتر است.

روزی را برای فعالیت آزمایشی پرستار درنظر بگیرید

روزی را انتخاب کنید و درحالی‌که خود در خانه و در کنار سالمندتان هستید، از پرستار بخواهید وظایف خود را انجام دهد. در آن روز شما فقط نقش ناظر را داشته باشید و ببینید که پرستار چگونه با سالمندتان برخورد می‌کند و در مقابل نیازهای کوچک و بزرگ او چه واکنشی نشان می‌دهد. احتمالا در همان چند ساعت اولیه روز دستتان خواهد آمد که پرستار چه سرعت عمل، نظم و دقتی دارد و چقدر دلسوز سالمندتان است. اینگونه می‌توانید هوشمندانه‌تر برای ادامه همکاری با وی تصمیم بگیرید و در نهایت انتخابی را انجام دهید که سالمند از لحاظ روحی و جسمی از طریق آن بهبود پیدا کند.

استخدام پرستار سالمند در منزل زندگی برتر

در مجموعه بزرگ و خوش سابقه مرکز خدمات پرستاری زندگی برتر لازم نیست نگران هویت و مهارت و تخصص پرستار باشید. ما فکر همه‌جا را کرده‌ایم و با بهترین و حرفه‌ای‌ترین نیروها آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم. تمام نیروهای زندگی برتر از مجرب‌ترین پرستاران سالمند هستند که به‌خوبی با نیازهای گوناگون سالمند آشنایی دارند و ایشان را در بهبود وضع روحی و جسمی همراهی می‌کنند.


سوالات متداول

چطور می‌توان بهترین پرستار سالمند را استخدام کرد؟

اولین قدم برای استخدام پرستار سالمند مشخص کردن نیازهای سالمند و شرایط روحی و جسمی اوست.

انواع پرستار سالمند چه وظایفی دارند؟

پرستاران مختلف می‌توانند انجام پخت‌وپز و نظافت منزل را برعهده بگیرند؛ نیازهای روحی و جسمی سالمند را پاسخ دهند و بر انجام خدمات پزشکی و درمانی، و مصرف غذا و دارو نظارت کنند.

چطور می‌توانیم از استخدام پرستار مناسب اطمینان حاصل کنیم؟

روزی را برای نگهداری آزمایشی از سالمند انتخاب کنید و درحالی‌که در منزل هستید بر فعالیت پرستار نظارت کنید. در همین فرصت کوتاه می‌توانید مهارت، سرعت عمل، نظم و دقت پرستار را بسنجید و تا حد زیادی با شخصیت و روحیه وی آشنا شوید.

استخدام پرستار سالمند در زندگی برتر چگونه است؟

برای استخدام پرستار سالمند در زندگی برتر کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و شرایط سالمند خود را بیان کنید. امکان مشاوره رایگان با کارشناسان زندگی برتر کمک می‌کند مناسب‌ترین پرستاران را انتخاب کنید.

هزینه استخدام پرستار سالمند چقدر است؟

همواره قیمت‌ پرستار سالمند به شرایط جسمی سالمند، نیاز مراقبتی وی و همچنین محیط ارائه خدمت بستگی دارد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان