آرام کردن کودکان مضطرب در بیمارستان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

موسیقی یک ابزار ضد اضطراب برای همه سنین است. یکی از ابزار ها جهت آرام کردن کودکان مضطرب با توجه به تحقیقات در طول تاریخ موسیقی است که می تواند تاثیرات زیاد روحی و جسمی بر ایشان بگذارد . پرستار کودک می تواند با پخش موسیقی برای کودک ، بخش زیادی از آرامش را به او باز گرداند.

پرت کردن حواس

هر مراقب می داند که پرت کردن حواس کودک از شرایط بیمارستان چه تاثیری بر آرام شدن کودک خواهد داشت. می تواند با پرسیدن سوالاتی در زمینه های مختلف مانند علایق کودک ، مدرسه، بازی ها و … ذهن کودک را از اضطراب و ترس حضور در بیمارستان منحرف کرده و کودک را نسبت به یک پرستار کودک علاقه مند کند. هر چقدر موضوعات صحبت و پرسش های پرستار کودک برای کودک جذاب تر باشد، تاثیر آن برای کاهش اضطراب و کسب آرامش کودک بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد مقاله : روش‌های کاهش استرس کودکان در بیمارستان

آرام کردن کودکان مضطرب با جایزه دادن

بعضی چیزهای کوچک باعث می شود تا یک کودک علاوه بر آرام شدن خوشحال نیز بشود. می تواند با در نظر گرفتن هدایای کوچک، کودک را با خود همراه کند و امور درمانی را راحت تر انجام دهد. البته باید در نظر داشته باشد که دادن هر خوراکی به عنوان جایزه برای کودک مجاز نیست. بهتر است پرستار کودک به جای خوراکی های شور و یا شیرین، اسباب بازی های کوچک را به عنوان جایزه در نظر بگیرد.

آرام کردن کودکان مضطرب همراه آموزش دادن

یکی از بهترین روش هایی که مراقب با آن می تواند دیدگاه کودک را نسبت به بیمارستان تغییر دهد، آموزش دادن است. می تواند روش کار یک دستگاه، یک ابزار درمانی و … را در حین کار برای کودک توضیح دهد. با این کار می تواند توجه او را جلب کند. به عنوان مثال، می تواند بعد از توضیح نحوه کار گوشی پزشکی، آن را در گوش کودک قرار بدهد تا کودک بتواند صدای ضربان قبل خودش را بشنود.

تامین آرامش جسمی و فیزیکی کودک توسط پرستار کودک

بسیاری از کودکان از بیمارستان ها و از پرستار کودک می ترسند چرا که فکر می کنند قرار است به آنها آمپول بزند و یا در آنجا درد بکشند! این موضوع سبب می شود تا در زمان هایی که (برای مثال) تزریقات را انجام می دهد، ترس و درد دو چندان بشود. برای حل این موضوع، باید حتی الامکان از داروهای بی حسی استفاده کند. این کار پرستار کودک باعث می شود تا علاوه بر تاثیر دارو، کودک احساس آرامشی را نسبت به اینکه دیگر دردی را حس نخواهد کرد، به دست آورد. همچنین نباید چیزی را بر کودک تحمیل کند و یا کاری را با اعمال زور انجام دهد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان