پرستار کودک کیست چه اقداماتی انجام می دهد و چرا استخدام می شود؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار کودک کیست ، که در خانه‌ی کودک زندگی می‌کند تا پرستاری که صرفاً به مادر کمک می‌کند، انواع بی‌پایانی از خدماتی وجود دارند که ذیل واژه پرستار بیان می‌شوند. در حقیقت، این تنوع حرفه پرستار ، گاهی اوقات می‌تواند هم برای خانواده‌ای که به دنبال یک پرستار هستند و هم حتی برای خود پرستاری که می خواهد وارد این حرفه شود، گیج‌کننده و حتی غم‌آنگیز باشید. در یادداشت زیر، که نوعی راهنمای پرستار است، ما در موسسه پرستاری زندگی برتر به دنبال ارائه اطلاعاتی به شما هستیم که برای اینکه بدانید اساساً حرفه پرستار چیست مورد نیازتان است.

دایره شمول این اطلاعات دربرگیرنده موضوعاتی از این قبیل است: چه کسانی پرستار هستند؟ پرستار چه کمک‌هایی می‌تواند به خانواده‌ها کند، خدمات پرستار کودک چقدر هزینه می‌برد و حتی اینکه چگونه می‌توان یک پرستار کودک استخدام کرد. یک پرستار کسی است که به طور موقت از کودکان به جای والدین آن‌ها مراقبت می‌کند. یک پرستار همچنین می‌تواند کسی شناخته شود که به صورت کلی از کودکانی در همه‌ی سنین که نیاز به سرپرستی دارند مراقبت می‌کند.

پرستار کودک کیست چه کارهایی انجام می‌دهد؟

پرستار کودک به طور کلی مسئول برنامه‌ریزی فعالیت‌های کودکان است (به عنوان نمونه: بازی‌ها، ورزش‌ها، هنرها و…) یا نظارت بر فعالیت‌های روزانه کودکان. با این حال، ممکن است برخی از کسانی که به حرفه پرستار مشغول‌اند مایل باشند تا مسئولیت‌های بیشتری قبول کنند (از جمله: آشپزی، خانه‌داری، ایاب و ذهاب کودکان به برنامه‌های از قبل برنامه‌ریزی‌شده و کمک به حل تکالیف درسی). این مسئولیت‌های بیشتر با میزان دستمزی که آن‌ها می‌گیرند در تناسب است. در کنار تمام مواردی که در بالا ذکر شد، یک پرستار مسئول امنیت و رفاه کودکان است.

پرستار کودک چند ساعت کار می‌کند؟

شغل پرستار کودک به عنوان یک شغل پاره وقت در نظر گرفته می‌شود که بر مبنای ساعت کاری حقوق پرستار پرداخت می‌شود. معمولاً خدمات پرستار یا به صورت یک برنامه‌ی منظم است (به عنوان نمونه هر روز از ساعت سه تا شش یا هر جمعه شب) یا اینکه برای موارد خاص (به عنوان نمونه تعطیلی‌های عید نو) برنامه‌ریزی می‌شود.

پیشنهاد مقاله : دستمزد و حقوق برای مراقبت از کودک چقدر است؟

پرستار چقدر هزینه می‌برد؟

از آن‌جایی که پرداخت حق‌الزمحه پرستار کودک بر مبنای ساعت کاری است، همچون هر شغل مبتنی بر ساعت کاری دیگری، نرخ پرداخت در هر منطقه متفاوت است. بر منبای پیمایشی که سایت care.com در سال 2017 در آمریکا کرده است، میانگین نرخ پرداختی پرستار در آمریکا در سال 2016، 13.97 دلار در هر ساعت بوده است. این نرخ، نسبت به نرخ سال 2010 که 11.11 دلار در هر ساعت بوده 26 درصد رشد داشته است. نرخ پرداخت پرستار از یک شهر به شهری دیگر متفاوت است و به عوامل مختلفتی بستگی دارد. اگر یک پرستار تجربه قابل توجهی داشته باشد، و یا مهارت‌ یا گواهی معتبری داشته باشد که نزد والدین ارزشمند باشد، آن‌ها باید پرداختی بیشتری نسبت به پرستار کودکی که این امتیازات را ندارد، داشته باشند.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان