مراقبت و نگهداری کودک در بیمارستان و منزل چگونه است؟

مراقبت از کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

مراقب کودک بیمار ، بستری شدن بیمارستان می­تواند به شدت برای کودک و خانواده­ اش استرس­ زا باشد. نگهدار کودک با این حال، اگر دستورالعمل­ های زیر را دنبال کنید، باعث می­شود که بستری شدن فرزند برای هر کسی راحت­ تر شوند .که این امر از طریق برقراری ارتباط و کمک به کودک­تان برای مسلط شدن به اوضاع، استفاده از توانمندی­ های خود و مبارزه با استرس امکان­پذیر شود.

مراقبت از کودک بیمار با فرزند خود ارتباط برقرار کنید

شرایط را به فرزند خود با کلمات مناسب سن­اش توضیح دهید. صداقت بهترین سیاست برای صحبت کردن با کودکان در مورد بستری شدن در بیمارستان است. تصميم بگيريد که بدون افزايش اضطراب آن­ها، هر چقدر که مناسب است مسائل را با آن­ ها به اشتراک بگذاريد. اگر مطمئن نیستید، با یک مددکار اجتماعی یا پرستار کودک صحبت کنید.از عبارات با تهدید کم که آن­ها می­توانند درک کنند، استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می­توانید بگویید که «هنگامی که با هم پیش دکتر رفتیم، آن­ها متوجه یک توده در شکم تو شدند. ما مجبور شدیم تو را به این­جا بیاوریم تا پزشکان و پرستاران بتوانند از تو مراقبت کرده تا توده از بین برود.»

آن­ها را تشویق کنید تا سؤال بپرسند

کودکان به طور طبیعی کنجکاو هستند. پس بگذار­ید فرزندتان بداند که از شما می­تواند هر سوالی که دارد، بپرسد. اگر سوالی دارند، بهترین کار را برای پاسخ دادن به آن­ این است که صادقانه پاسخ دهید. با گوش دادن و اطمینان مجدد، در مورد نگرانی یا ترس­های او درباره بستری شدن صحبت کنید. اگر فرزند شما یک سؤال را مطرح می کند که جواب آن را نمی­دانید، به آن­ها بگویید که می­توانید جوابش را پیدا کنید. این طبیعی است که تمام پاسخ­ها را نداشته باشیم.

با دادن کار­های خاص به کودک از آن برای منحرف ساختن فکرشان استفاده کنید.

از توضیح کامل فرآیندها با گفتن اینکه به آن­ها صدمه نخواهد زد، اجتناب کنید. به عنوان مثال، به نظر می­رسد بی­رحمانه است که به کودک بگوید که پرستار برای گرفتن خونت به تو آسیب نمی­رساند. در عوض، کاری به فرزند خود بسپارید، مانند «آن را برای من خیلی بی­حرکت نگه دار، خب؟» این به آن­ها کمک می­کند تا احساس خود را کنترل کنند و ت خود را از هر ناراحتی دور کنند.

با دادن کار­های خاص به کودک برای منحرف ساختن فکرشان استفاده کنید.

مراقب کودک بیمار اجازه بدهید فرزند شما بداند، که اگر مجبور باشید اتاق را ترک می­کنید.

فرزند شما ممکن است مضطرب شود در صورتی که از خواب بیدار شده و متوجه شود که شما رفته­اید، یا بعد از آزمایش دوباره به اتاق خالی بازگردد. اگر شما نیاز دارید که بیمارستان را ترک کنید، مطمئن شوید که به او (و پرستارش) گفته باشید که قرار است بیمارستان را ترک کنید و همچنین یک تخمین زمانی از ساعتی که بازگردید، را هم اعلام کنید به کودک خود کمک کنید که از عهده آن برآید.

پیشنهاد مقاله : مسئولیت پذیری در کودکان و نقش پرستار کودک در این مهارت

مراقب کودک بیمار برخی از امکانات خانه را به او ارائه دهید.

بستری شدن در بیمارستان باعث خراب شدن اوضاع روتین و همیشگی می­شود. با آوردن برخی از وسایل موجود در خانه، شما به فرزندتان کمک می­کنید تا با بستری شدن کنار بیاید. به آن­ها در مورد اینکه چه چیزی از خانه بیاورید، اختیار بدهید. از او بپرسید “چه اسباب بازی­هایی را می­خواهی؟” یا “کدام لباس راحتی­ات را می­خواهی که برایت بیاورم؟”دیدن نمایش تلویزیونی مورد علاقه او، خواندن کتاب­ در هنگام خواب یا آوردن حیوانات اسباب بازی مورد علاقه او برای بهتر خوابیدن او بسیار کمک خواهد کرد.

مراقب کودک بیمار با او همان­طور که در خانه رفتار می­کنید، برخورد کنید.

اگر به طور معمول اجازه نمی­دهید که فرزند شما تا نیمه شب به تماشای تلویزیون بپردازد، این اجازه را هم در بیمارستان به او ندهید. محدودیت­های تعیین شده به کودک کمک می­کند که ساختار مشابه خانه برای او تداعی شود.همچنین، حفظ هماهنگی با والدین کمک می­کند تا کودک شما، احساس راحتی کند. عدم دسترسی و کوتاهی از جانب والدین به طور معمول ممکن است پیامی به کودک بدهد که مشکلی بزرگتر از حد تحملش پیش آمده است.

تا آنجا که ممکن است در کنار فرزندتان باشید.

حضور شما در این پروسه برای امنیت کودک شما اهمیت دارد. سعی کنید تا آنجا که می­توانید در کنار فرزندتان باشید. ماندن پیش او در شب نیز توصیه می­شود، به خصوص اگر کودک شما بسیار کوچک باشد.زمان را با هم مثل همیشه بگذرانید. با آن­ها درباره تصاویری که نقاشی کردند یا کتاب­هایی که خواندند، صحبت کنید.

مراقب کودک بیمار در صورت امکان، اجازه دهید خواهر و برادر­ش­ به دیدار آن­ها بیایند.

اگر بیمارستان اجازه ملاقات بیمار با افراد جوان و کودکان را می­دهد، خواهر و برادر او را برای بازدید بیاورید. فقط یک بار دیدار برای مدت کوتاهی ممکن است به فرزند شما و خواهر و برادرش کمک کند تا در مورد بستری شدن در بیمارستان احساس بهتری پیدا کنند. بازدید از چهره­ ای دوستانه نیز به کودک­تان کمک می­کند تا با جهان خارج ارتباط برقرار کند.

مراقب کودک بیمار در صورت امکان آن­ها را به حیاط یا باغ بیمارستان ببرید.

بسیاری از بیمارستان­ها دارای چمن یا باغ هایی هستند که بیماران می­توانند برای کسب آرامش به آنجا بروند. اگر دکترش اجازه داد، کودک خود را بیرون بیاورید تا از هوای تازه و سبزه و درختان لذت ببرید. صرف زمان کمی در خارج از اتاق بیمارستان، می­تواند باعث تقویت بهتر روحیه فرزند شما شود. این مقاله بر گرفته شده از وبسایت موسسه پرستاری زندگی برتر اکسین می‌باشد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان