پرستار کودک ایمن باشیم ، اعتماد خانواده را جلب نمائیم

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

کار پرستار کودک یک کار جذاب و در عین حال جدی است. والدین به پرستار کودک ایمن اعتماد می کنند و فرزند خودشان را به او می سپارند. در این شرایط، امینت کودک مهم ترین نکته است.او باید در کارش دقت زیادی داشته باشد، چرا که کودکان بازیگوش هستند و ممکن است در حین بازیگوشی هر اتفاقی برایشان بیفتد.

حال، سوال اینجاست که چگونه می توان یک پرستار کودک ایمن بود و امنیت کودک را تضمین کرد؟ در مرحله اول برای حفظ امنیت کودک، باید دانش خوبی نسبت به کمک های اولیه داشته باشد.مرحله بعد تحت نظر داشتن کودک است. باید از تمامی اتفاقات اطراف خود مطلع باشد و همچنین از تهدیدات احتمالی برای کودک آگاهی پیدا کند.

در ادامه، به تفسیر این موضوعات پرداخته و خواهیم فهمید که چه خطرات محیطی می تواند کودک یک تهدید باشد و همچنین اینکه یک پرستار کودک چگونه باید یک وضیعت اورژانسی را مدیریت کند؟

مراقبت ایمن

اگر چه که در بسیاری از موارد، داشتن صلاحیت در کمک های اولیه برای مراقب اجباری نیست، اما این موضوع اهمیت زیادی دارد.

با در نظر گرفتن اینکه هر لحظه ممکن است به سادگی چیزی در گلوی کودک گیر کند، دانستن چند نکته در این مورد برای پرستار کودک بسیار کاربردی خواهد بود. گاهی کافیست که ضربه محکمی به پشت کودک بزند تا عامل گیرکننده در گلوی کودک به بیرون پرت شود. اگر زدن ضربه مشکل را برطرف نکرد، آنگاه باید اقدامات جدی تر مانند تماس با اورژانس و یا استفاده از روش های کمک های اولیه دیگر را انجام دهد.

باید همیشه کودک را تحت نظر داشته باشد. این به معنی نیست که پرستار کودک ایمن سایه به سایه با کودک باشد، اما باید حتما به او سر بزند و از فعالیت او آگاه باشد.پرستار کودک باید مواد شیمیایی، مواد خطرناک، دارو ها و … را از دسترس کودک دور نگه دارد.

پرستار کودک ایمن
باید همیشه کودک را تحت نظر داشته باشد.

باید بداند که ممکن است بسیاری از کودکان دچار آلرژی و حساسیت هایی باشند. این حساست ها ممکن است گاهی ساده و یا گاهی به شدت خطرناک شوند. بنابراین، باید این موضوع را به دقت در نظر بگیرد.موارد اضطراری همیشه ناگهانی خواهند بود. بنابراین، باید خود را برای این موارد آماده کند و حداقل نکات ایمنی (محل جعبه کمک های اولیه، درب های خروجی، شماره های اضطراری و …) را بداند.

بیشتر بخوانید : روش های حفظ ایمنی کودکان در زمستان

پیش گیری از خفگی کودک و آمادگی پرستار کودک ایمن

هر فردی می داند که می تواند برای درخواست کمک در شرایط اضطراری، به دیگران تلفن بزند. اما اگر کودکِ تحت مراقبت دچار گرفتگی گلو و ناتوانی در تنفس بشود، آنگاه باید چه کاری انجام دهد؟ باید بداند که عدم تنفس به مدت 6 دقیقه باعث می شود که مغز وارد فرآیند مردن شود.

بنابراین، دانستن نکات و علوم کمک های اولیه برای پرستار کودک بسیار مهم خواهد بود. همچنین، باید حتما شماره های ضروری را در اختیار و در دسترس داشته باشد تا بتواند در شرایط اضطراری به سرعت با آنها تماس بگیرد.باید به یاد داشته باشد که خفگی کودک می تواند ناشی از بازی و یا خوردن چیزهای کوچک باشد. چیزهایی که ممکن است در گلوی کودک گیر کرده و باعث خفگی کودک شود:

  • اسباب بازی ها و توپ های کوچک
  • آدامس
  • انگور
  • تکه های هویج، خیار و …
  • آجیل ها و دانه های خوراکی
  • شکلات های سفت و یا آدامسی
  • تکه گوشت یا پنیر
  • پاپ کورن

نکات کلیدی که باید به آنها توجه داشت

باید به دقت به این موارد توجه کند. ممکن است والدین قوانینی را برای کنترل این خطرات برای کودک در نظر گرفته باشند، اما مراقب نیز باید محدودیت های مناسب را برای پیشگیری اعمال کند.

برای مثال، نباید به کودک خردسال اجازه بازی با اسباب بازی های کوچک را بدهد. اگر کودک تحت مراقبت پرستار کودک ایمن ، دارای خواهر و یا برادر بزرگ تر باشد، ممکن اسباب بازی های مربوط به کودکان با سنین بالاتر، مانند لگو، توپ های کوچک و … در خانه دیده شود.

اما نباید این اسباب بازی ها را در معرض دید کودک قرار دهد و باید آنها را در جایی دور از چشم کودک بگذارد. باید تمامی غذاها را به قطعات بسیار کوچک تبدیل کند. برای مثال، باید انگور را به چهار قسمت تبدیل کند. سبزیجات باید حتما توسط پرستار کودک پخته شوند.

از دیگر قوانینی که حتما باید آن را وضع کند، نشستن در حین غذا خوردن است. نباید اجازه بدهد که کودک در حین غذا خوردن راه برود، صحبت کند و یا بخندد. وضع این قوانین توسط مراقب علاوه بر اینکه از به وجود آمدن اختلالات تنفسی کودک جلوگیری میکند، در رفتار اجتماعی، رعایت قوانین، احترام به دیگران در حین غذا خوردن و … نیز تاثیر گذار است.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان