نکات پرستاری برای کار با کودکان بیمار

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

تعداد زیادی از مشاغل خاص مثل بابای مدرسه و پرستار کودک ، وجود دارند که عمدتا با مراقبت و نگهداری سر و کار دارند. پرستار بچه، نکات قابل توجهی را در این زمینه باید رعایت نماید ، اینجا یک مرور کلی بر نحوه درست کار کردن با بیماران  و همچنین وظایف خاص ایشان انجام می شود.

کودکان پیش دبستانی بیمار

اگر یک شخص ، بخواهد یک بیمار ، پیش دبستانی با سن بین 3 تا 5 سال را درمان کند، قدم اول برای نگهداری این است که سریعا حالت و وضعیت احساسی آن را متوجه شود. این نکته بسیار مهم است که نگهدار درک کند در این گروه سنی هنگام ورود به بیمارستان یا مطب پزشک بسیار عصبی می شوند و چگونگی برخورد اول شخص میتواند تفاوت بین یک ویزیت موفق یا دشوار را ایجاد کند.

اگر با خوشحالی وارد اتاق شود و در محیط احساس ناراحتی نکند، نگهدارنده باید تلاش کند با سلام کردن همراه با لبخند و لحن دوستانه در صدای خود، این انرژی مثبت را حفظ کند. قطعا گاهی اوقات پرستار  با کودکانی مواجه می شود که ناراحت هستند یا گریه می کنند، در این صورت بهترین کار این است که پرستار کودک ، ابتدا کودک بیمار را نادیده بگیرد و سعی کند با والدین ارتباط برقرار کند تا توجه از روی کودک برداشته شود. به عنوان یک قاعده کلی پرستار کودک باید تا حد امکان به سرعت کودک را درمان کند به خصوص در مواقعی که کودک ناراحتی نشان می دهد.

پیشنهاد مقاله : کبد چرب چیست؟ انواع، علائم، علل و درمان

کودکان ابتدایی و راهنمایی 

همزمان که کودکان رشد می کنند سعی می کنند شخصیت کلی خود را توسعه دهند و توجه به شخصیت آن ها برای هموار کردن مسیر درمان ضروری است. آب کردن یخ کودک به صورت سریع و آسان یک روش ساده برای ایجاد اعتماد است.

پرستار کودک باید اجازه دهد که کودک درباره ی خودش مثلا در مورد سرگرمی های مورد علاقه یا موضوعات مدرسه اش صحبت کند. این کار باعث می شود که در حضور پرستار کودک، احساس راحتی بیشتری کند. همچنین این زمانی است که کودک ممکن است دوست داشته باشد مستقل تر به نظر برسد و با او مثل یک بزرگسال رفتار شود. اگر کودک سوالات مستقیمی در مورد ویزیت خود بپرسد، پرستار کودک باید سعی کند به صورت حرفه ای و در عین حال با رفتاری سازگار پاسخ دهد و در مورد اطلاعات بیشتر با والدین صحبت کند.

نکات پرستاری برای کار با کودکان بیمار

مشاغل پرستار کودک نکات حائز اهمیت

اگر کار با کودکان تجربه ای باشد که پرستار دوست داشته باشد در مدت حرفه خود تجربه کند، مشاغل خاص زیادی وجود دارند که عمدتا ت شان بر درمان بیماران کودک است. پرستار کودک ، باید علاوه بر داشتن مهارت های ارتباطی عالی و مدرک معتبر، مشخصه های گوناگونی برای موفقیت در کار مراقبت از اطفال داشته باشد.

پرستار مخصوص اطفال

یک پرستار مخصوص اطفال عنوانی است که برای کسی که علاقه مند به درمان کودکان از مراحل ابتدایی نوزادی تا کیفیت زندگی نوجوانان است، به کار می رود. وظایف کلی پرستار کودک می تواند از اقدامات ایمن‌سازی تا درمان بیماری هایی مثل آبله مرغان را در برگیرد. پرستار کودک برای کشف کامل علت ویزیت لازم است که با کودک و والد به صورت همزمان کار کند. میزان درآمد رایج پرستار کودک بین 48000 دلار تا 68000 دلار در سال متفاوت است.

پرستار مدرسه

اگر بیشتر به درمان کودکانی که سن بیشتری دارند علاقه مند باشید، کار به عنوان پرستار مدرسه کاملا برای شما مناسب است. شغل پرستار کودک،در مدرسه بیشتر به درمان و محیط زیست مرتبط می شود. نقش های یک پرستار کودک در مدرسه متغیر است و فراتر از درمان دانش آموزان است. علاوه بر تعیین دقیق مقدار تجویز دارو، مواجه شدن با زخم های همراه با خونریزی، تعیین این که آیا یک کودک به شدت بیمار است یا خیر، انتشار دستورالعمل های ایمنی و راهنمایی های بهداشتی در مدرسه نیز از جمله اجزای کلیدی شغل پرستار کودک در مدرسه است.

پرستار کودک نکات قابل بررسی در مراقبت های ویژه کودکان

این شغل مهم و سخت به درمان کودکان در تمامی سن ها مربوط می شود. یک پرستار کودک نکات ای که  در بخش مراقبت های ویژه تنها با کودکانی که وضعیت خطرناک مانند بیماری های تهدید کننده زندگی یا فقدان علایم حیاتی دارند ، سر و کار دارد. شغل پرستار در منزل، در بخش مراقبت های ویژه نیاز به کار کردن در کنار طیف گسترده ای از کارکنان پزشکی و همچنین توانایی در برقراری ارتباط مؤثر با والدین در شرایط فعلی کودک خود دارد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان