معنی اصلی کلمه پرستار سالمند وظیفه اصلی این شخص چیست

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

می خواهیم در اینجا در ارتباط با معنی اصلی کلمه پرستار سالمند وظیفه اصلی این شخص بحث کنیم دوران میانسالی و یا کهنسالی تعاریف مختص به خودش را دارد با گذشت زمان و از کاهش توانایی های عمومی افراد سالخوردگی به سراغ همه می آید و می دانیم در اینجاست که سالمند فعالیت های روزمره خود را نمی تواند مانند گذشته انجام دهد در برخی از امور نیاز به همراهی دارد و بایستی از دیگران کمک بگیرد گاهی اوقات این درخواست های کمک به حدی می رسد که امور شخصی خود سالمند را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

در اینجا می توانیم بگوئیم معنی اصلی کلمه مراقب سالمند این است که هر فعالیتی که فرد سالخورده قبلا به تنهایی می توانسته انجام دهد و حال دیگر قادر به انجام آن به تنهایی نیست را شخصی که به عنوان پرستار سالمند استخدام می شود بایستی انجام دهد.

پیشنهاد مقاله : شرح کلی از خدمات پرستار سالمند

وظیفه شخصی که مراقبت از سالمند را انجام می هد؟

با توجه به نکاتی که بالا ذکر شد تمامی موارد ! بله تمامی مواردی که سالمند دیگر قادر به انجام آن نمی باشد مثلا قبلا او می توانست به راحتی استحمام نماید اما الان دیگر نمی تواند پس وظیفه پرستار سالمند است که در این فعالیت او را یاری کند ، قبلا می توانست به راحتی به پارک برود و قدم بزند اما حالا دیگر نمی تواند این کار را به تنهایی انجام دهد شاید یکی دیگر از آنها این باشد که قبلا به راحتی برای خود غذا درست می کرده ولی الان نیاز به همراهی دارد که برای او غذای مناسب تهیه نماید.

پس می توان نتیجه گرفت کلیه اقداماتی که پس از گذشت زمان فرد سالخورده نمی تواند به راحتی انجام دهد و توسط شخص دیگری باید یاری شود وظایف اصلی مراقب سالمند است.

پرستار سالمند وظیفه اصلی خود را می داند اما به آن عمل نمی کند ؟!

گاهی اوقات ما تصور می کنیم شخصی که به عنوان مراقب سالمند استخدام کرده ایم به تمامی این موضوع اشراف کامل دارد باید بگویم نه اینطور نیست شما می بایستی جملات ما را دقیقا به او بگوئید شاید او تصورش از فعالیتی که می خواهد انجام دهد چیز دیگری است در صورتی که آموزش های لازم را در این زمینه دیده است اما شاید در گذشت زمان فراموش کرده است پس شما در مصاحه خود به نکات کلیدی که مد نظر خودتان هست حتما تاکید کنید و دقت داشته باشید که فعالیت ها را به صورت روزانه و مرتب انجام می دهد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان