رعایت نکات عمومی مهم در سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

با افزایش سن در اشخاص ، میزان حساسیت به سرما افزایش می یابد. پرستار سالمند می تواند با استفاده از یک پتوی گرم حس امنیت و راحتی را فراهم آورد، این روش از موسسه پرستاری زندگی برتر برای پرستار سالمند در منزل نیز توصیه می شود. زمانی که سالمند دچار تغییر و تحولات روحی است، پرستار می تواند با این روش ارتباط بهتری برقرار کند.

پرستار سالمند نکات عمومی تزریقات با استفاده از IV توسط پرستار سالمند :

IV ، از بهترین روش ها برای تزریقات درون رگی می باشد که می تواند برای سرعت های کم تنظیم شود. وقتی از یک سری IV استفاده می کنیم، پرستار سالمند باید سرعت بسیار کمی را تنظیم کند و  به مراتب افزایش دهد. سالمندان، دارای رگ های شکننده ای هستند. هرگونه افزایش ناگهانی در فشار حاصل از میزان مایعات تزریق شده، می تواند به رگ های خونی آسیب برساند. بنابراین درجه باید با دقت توسط پرستار تنظیم شود.

نکات عمومی چسب زخم برای ثابت کردن لوله های NG 

NGT ها لوله هایی هستند که برای تغذیه گوارشی و کاهش فشار معده و تخلیه معده استفاده می شوند سالمندان، احساس خوبی نسبت به لوله ها ندارند و محل چسبیده شدن را می خراشند. وقتی لوله ها به واسطه عبور مواد وزن دار می شوند، ممکن است در حرکت به طور کلی جدا شوند.

پرستار سالمند بایستی محل اتصال لوله های NG را با استفاده از چسب زخم محکم کند. چسب زخم ها از بقیه چسب های طبی اتصال بهتری ایجاد میکنند و کمتر بر روی پوست احساس می شوند. برای پرستار سالمند در منزل این روش حائز اهمیت است.

پیشنهاد مقاله : پرستار سالمند در ایمنی حمام و دستشویی سالمندان

خارج کردن حلقه از دست با استفاده از بند کشی

یک روش بسیار مناسب و راحت برای خارج کردن حلقه ی گیرکردهتوسط پرستار سالمند، استفاده از بند های کشی و یا ماسک اکسیژن است. استفاده از آب صابون و روغن نمی تواند همواره جوابگو باشد. پرستار بایستی بند را بالای حلقه محکم ببندد (بند روی تمام سطح انگشت را بپوشاند) و سپس انتهای بند را به زیر حلقه سر دهد. سپس با خم کردن بند در جهت ناخن ها، بند را به سمت خارج بکشد. برای مشاهده این روند می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

استفاده از ژله در کنار مصرف قرص ها

طبق تجربه های یک پرستار سالمند، بسیاری در زمان دریافت دارو هایی که به صورت قرص هستند و از طریق دهان وارد بدن می شوند دچار سختی هستند. پرستار سالمند می تواند این فرآیند را با استفاده از سس سیب در کنار کپسول ها تسهیل بخشد.

کاهش استرس سالمند

ولی برای همه بیماران امکان پذیر نیست پرستار باید بیماری هایی چون دیابت را در نظر بگیرد. گزینه دیگری که می تواند در این امر به پرستار سالمند کمک کند، استفاده از ژله  یا ژلاتین است  که سبب می شود قورت دادن قرص ها راحت تر شود و همچنین طمع نا مطلوب قرص ها را جبران کند.

جلوگیری از آسیب دیدن پوست

هنگامی که پرستار سالمند قصد دارد بیمار را بر روی تخت قرار دهد، باید توجه داشته باشد با توجه به پوست خشکی که دارند، بسیار آسیب پذیرند. بنابراین پرستار سالمند بایستی با قرار دادن حوله از آسیب جلوگیری کرده و احساس راحتی را فراهم آورد.

پرستار سالمند نکات عمومی استفاده از موزیک های آشنا

سالمندانی که آلزایمر دارند، هنگام به یاد آوردن یک موضوع مشخص در گذشته، دچار حملات روحی می شوند. پخش آهنگ های آشنا توسط پرستارسالمند بسیار سودمند است.

برای این منظور پرستار سالمند بایستی آهنگ های قدیمی و مورد علاقه بیمار را از  اقوام پرسیده و برای بیمار در زمان حملات پخش کند. پرستار سالمند مشاهده خواهد کرد که با پخش آهنگ، بیمار آرامش پیدا می کند. همچنین پرستار سالمند می تواند با خواندن آهنگ مورد نظر ، به بیمار آرامش بدهد.

پرستار سالمند نکات عمومی نمودار نشان دهنده میزان درد

 بسیاری از سالمندان در بیان میزان دردشان دچار مشکل هستند. پرستار سالمند ( به ویژه پرستار سالمند در منزل) می تواند با تهیه یک نمودار تصویری که بیانگر درجات درد است این امر را تسهیل کند. نمونه ای از این نمودار در شکل زیر ارائه شده است: تنها کاری که پرستار سالمند بایستی انجام دهد تهیه یک نسخه مناسب و همیشه در دسترس است.

نکات عمومی چرخاندن بیمارانی که دارای مشکل در دفع ادرار هستند

چرخاندن بیمار به طرفین توسط پرستار سالمند ، یکی از روش های موثر برای این مشکل می باشد. سالمندانی که نمی توانند از روی تخت بلند شوند، تنها با تغییر وضعیت در بدن خود می توانند مشکل ذکر شده را برطرف کنند. بهتر است این کار توسط پرستار ، نه به صورت دستورات پزشکی بلکه به صورت سرگرمی انجام شود.

استفاده از کرم KY برای پوست های خشک شده

از بین بردن پوست های خشک شده و تکه تکه شده بر روی پوست، معمولا کاری ملال آور برای پرستار تلقی می شود. ولی پرستار سالمند می تواند با این پماد ها کار را انجام دهد. کافیست برای مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست قرار گیرند و سپس پرستار سالمند با استفاده از یک حوله خیس پماد را پاک کند. همچنین پرستار سالمند می تواند از کرم اصلاح برای این منظور استفاده کند.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان