پرستار سالمند نکاتی که باید بخاطر بسپارید و رعایت کنند

استخدام پرستار در منزل ونکات مهم مربوط به

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

به هنگام مراقبت از سالمند نکاتی که باید پرستار سالمند به خاطر بسپارد و رعایت کند بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. پرستار باید شرایط و نیازهای مختلف فردی آنها را مورد توجه قرار دهد. اگر شما دارای شغلی هستید، گذراندن دوره مراقبت های سلامتی و اجتماعی Q CF میتواند برایتان ایده آل باشد.

سالمندان افراد تنهایی هستند. در نتیجه باید با آن ها رسیدگی شود. هر سالمند ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارد. همچنین او این حق را دارد که شنیده شود. متأسفانه، رسیدگی به نیازهای فردی هر شخص به صورت تک به تک برای یک پرستار دشوار است. زمان هم عاملی است که این کار را سخت‌تر می کند.

 رعایت نکات مراقبتی از سالمند

اما، یادآوری این مساله مهم است که برخی سالمندان که وقت زیادی از پرستار را نمی گیرند، یک اتفاق آزاردهنده کوچک هم ممکن است برایشان آزار بزرگی مجسوب شود. همین مسائل کوچک است که در کار پرستار تفاوت های بزرگی ایجاد می کند. اگر پرستار سالمند زمان کافی دارد، باید سعی کند به صحبت تک سالمندان گوش کند. به این ترتیب پرستار سالمند می تواند با او سازگاری خوبی پیدا کند.

پرستار سالمند نکاتی هنگام کار با فرد سالخورده

هرچه سن ما بیشتر می شود، زندگی ساده‌تر نمی شود. خیلی از افراد سالمند احساس درد، غم و اندوه، خستگی و تنهایی می کنند. بزرگی و مقامشان به خطر می افتد، به خصوص اگر آنها نیاز زیادی به مراقبت شخصی داشته باشند. بی اختیاری و عدم توانایی در شست و شوی خود می تواند تحقیر آمیز باشد، بنابراین پرستار  با مراقبت از سالمندان با احترام، می تواند به آنها کمک کنند که شأن خود را حفظ کنند. این مسئله می تواند در مراقبت از سالمند به طور موثری تفاوت ایجاد کند.

 پرستار با تلاش برای درک سالمند می تواند کار خود را بهتر انجام دهد

بهترین پرستار  کسی است که  بداند افراد سالخورده که با آنها کار می کند ممکن است گاه و بیگاه فراموشکار باشند. به نظر می رسد بعضی از افراد سالخورده، وقتی پرستار از آن ها مراقبت می کند، رفتار کودکانه پیدا می کنند و مثل کودک می شوند به ویژه وقتی به مدت طولانی تحت حمایت بوده اند. یادآوری این نکته برای یک پرستار مهم است که آن ها ممکن است چیزهایی بگویند که نسبت به آن ها هیچ دیدی ندارند، بی حوصله باشند یا عقاید منسوخی را بیان کنند. با این وجود آن ها همچنان شایسته مهربانی هستند.

پیشنهاد مقاله : بیماری های روانی دوران سالمندی

حفظ حریم خصوصی می تواند برای پرستار سالمند چالش برانگیز باشد

حفظ حریم خصوصی در هر مراقبتی اولویت است. جزئیات برنامه پرستار سالمند در مراقبت از او و اطلاعات مربوط به هر گونه بیماری باید محرمانه باشد، مگر اینکه پرستار درمورد سلامت او نگران باشد. دانستن یک راز و نگهداری آن می تواند یک چالش دیگر برای پرستار باشد. ممکن است از پرستار چاره جویی کنند یا از او کمک احساسی بخواهند. تنش های خانوادگی در این کار ممکن است سختی ایجاد کند اما پرستار سالمند باید همیشه حرفه ای باشد و خود را در این اختلافات دخالت ندهد.

پرستار سالمند نکاتی در ارتباط با بدرفتاری ، بی توجهی به سالمند و مراقبت نکردن از او را گزارش کند

در مواقعی که بدرفتاری صورت می گیرد، پرستاری سالمند باید او را تشویق کند در مورد این بدرفتاری صحبت کند. در برخی موارد، سالمند تمایلی ندارد اقرار کند که اعضای خانواده اش نمی تواند یا نمی خواهد بهترین مراقبت های ممکن را به او ارائه دهد. پرستار می تواند نگرانی های خود را با شرکت هایی که برای آنها کار می کنند یا مقامات محلی مطرح کند.

اعتماد و اطمینان است که تفاوت ایجاد می کند

افراد سالمند درصورتی که هنگام نیاز به کمک، به موقع به آن ها رسیدگی نشود، اعتماد خود را به یک شرکت یا فرد پرستار از دست می دهند. اکثر افراد مسن در تمام زندگی خود مستقل بوده اند و برای آن ها تکیه کردن به کسی که غیرقابل اعتماد است کار ساده ای نیست.

افراد سالخورده در بعضی موارد، اگر به رسیدن به موقع پرستار  اطمینان نداشته باشند، تلاش می کنند خودشان به خود کمک کنند. این باعث می شود در موقعیت های خطرناکی قرار بگیرند. مانند تلاش برای استفاده از پله ها برای رفتن به حمام و یا حتی تلاش برای برخاستن از روی تخت خواب زمانی که فرد روی پای خود ناپایدار است می تواند خطرناک باشد. سقوط می تواند برای کسی که در وضعیت جسمی ضعیف قرار دارد، مرگبار باشد.

توانایی های ارتباطی در سالمندان مختلف متفاوت است

داشتن یک مکالمه برای برخی از افراد سالخورده ممکن است دشوار باشد به عنوان مثال . اگر سالمند سکته کرده باشد، ممکن است صحبت کردن او نیز تحت تاثیر سکته قرار بگیرد. بسیاری از افراد سالخورده برای شنیدن صدای اطرافیان تلاش می کنند و پرستار سالمند باید کلمات را  واضح بیان کند. هر کسی که با افراد مسن کار می کند باید شیوه های مختلف ارتباطات را بررسی کند.

کلام اخر

ما در سایت مرکز پرستاری زندگی برتر اکسین سعی کردیم شما را با نکاتی که باید پرستار سالمند به خاطر بسپارد و رعایت کند بیشتر آشنا کنیم.امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان