تعادل بین کار و سالمند برای پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

پرستار سالمند خودتان باشید، بسیاری از مردم با هماهنگی بین شغلشان و مراقبت از یکی از اقوام مریضشان به عنوان پرستار سالمند به مشکل بر میخورند. مثلا به عنوان پرستار سالمند عزیزتان باید برای پرستاری سالمند یا بردن او به مطب دکتر، از محل کارتان مرخصی بگیرید. استرس ناشی از شغل اصلی خود و وظیفه‌هایتان به عنوان پرستار سالمند می تواند شما را بیمار کند، بنابراین وجود یک توازن خوب بین کار و پرستاری از سالمند مهم است.

پیشنهاد مقاله : اصول مراقبت و نگهداری از سالمندان که پرستاران سالمند باید به آن عمل کنند

خطرات کار یک پرستار سالمند را بدانید

ممکن است عجیب به نظر برسد ولی به عنوان پرستار سالمند باید بسیار مراقب سلامتی خودتان نیز باشید و از خطراتی که با آن روبرو میشوید آگاه شوید. مواظب علائم جدیدی که با آنها مواجه میشوید باشید. احتمال تجربه‌ شرایط زیر برای یک پرستار سالمند بیشتر است:

  • مشکلات مربوط به اعتیاد
  • فشار خون بالا
  • افسردگی
  • اضطراب
  • چاقی
  • سرطان

پرستار سالمند خودتان باشید اولویت بندی برای سلامت خود داشته باشید

یک زمان بندی منظم تنها برای بر آورده‌کردن نیازهای خود را تهیه کنید. از آنجایی که یک پرستار سالمند در معرض خطرهای فراوانی برای سلامتی خود قرار دارد زمانی برای ورزش کردن، ویزیت دکتر و استراحت برای خود در برنامه تان قرار دهید.

حد خود را مشخص کنید

شما باید به عنوان پرستار سالمند با سالمندتان راجع به این که چه کارهایی را برایشان انجام می دهید و چه کارهایی را انجام نمی دهید صحبت کنید. همچنین این کار را باید برای محل کارتان نیز انجام دهید. به کارفرمای خود اطلاع دهید که چه زمان هایی در دسترس نیستید و مطئن شوید که بدانند که هنگامی که در دسترس نیستند قادر به پاسخگویی به آنها در صورت تماسشان نخواهید بود.

با کارفرمای خود ارتباط برقرار کنید.

لازم نیست که همه‌ی جزئیات مربوط به کارتان به عنوان پرستار سالمند را به  کارفرمای خود بگویید ولی به اشتراک گذاشتن این موضوع به دیگران در درک موقعیت‌تان کمک میکند. کارفرمای شما ممکن است شرایط شما را تجربه کرده باشد. اگر آن‌ها بدانند که شما به عنوان پرستار سالمند چه شرایطی را تجربه میکنید شاید متوجه شوند که چرا خسته به سرکار می آیید.

یک زمان بندی منظم تنها برای بر آورده‌کردن نیازهای خود را تهیه کنید.

برنامه‌ی کوتاه مدت تنظیم کنید

مسئولیت های خود را به عنوان پرستار سالمند ارزیابی کنید

اگر چه این مرحله یکی از ساده ترین مراحل است، می تواند یکی از سودمندترین مراحل نیز باشد. فهرستی از مسئولیت‌های روزانه، هفتگی و ماهانه یا مسئولیت‌های دیگری که به عنوان پرستار سالمند خواهید داشت  را تهیه کنید. مسئولیت های روزانه شامل مواردی مثل لباس‌ پوشاندن، غذا درست‌ کردن و غذا دادن به سالمند است. حتی ممکن است لازم باشد به عنوان پرستار سالمند برای آنها رانندگی هم بکنید. مسئولیت های هفتگی شامل خرید مواد غذایی، شستن لباس‌ها و پرداخت قبوض و مسئولیت های ماهانه  شامل ویزیت پزشک، خریدن دارو یا فیزیوتراپی سالمند است.

مشخص کنید چه وظایفی را میتوانید به دیگران محول کنید

حتی اگر شما تنها پرستار سالمند عزیزتان هستید، باز هم دیگران میتوانند به شما کمک کنند. به دنبال کمک خواهر و برادرتان، همسر و یا همسایگان خود  برای انجام بعضی از کارها باشید. به عنوان مثال، اگر پرستار سالمند پدر و مادر خود هستید، خواهر یا برادری که در نزدیکی شما زندگی میکند ممکن است بتواند در حمل‌ و‌ نقل به شما کمک کند. در حالی که یک خواهر یا  برادر که راه دور زندگی میکند می تواند به برنامه‌ریزی مسئولیت‌های دیگر مانند وقت‌گرفتن برای ویزیت پزشک، خریدن دارو یا پرداخت صورتحساب‌ها کمک کند.

مطالب مرتبط: راهنمایی برای مراقبت از والدین سالخورده

تصمیم بگیرید که چه میزان پول برای خدمات صرف خواهید کرد

با افزایش جمعیت سالمندان ، کار مراقبت از سالمندان توسط اعضای خانواده شایع‌تر شده است. با این حال، کمک یک پرستار سالمند دیگر در منزل به صورت پاره‌وقت میتواند مفید باشد. بنابراین مطمئن شوید که این گزینه‌ها  را بررسی کنید.

به عنوان پرستار سالمند شرایط سالمند را ارزیابی کنید

شما باید بهترین کار را برای پیش‌بینی آنچه که در آینده ممکن است رخ‌دهد انجام دهید. شما باید به بدترشدن و پیشرفت شرایط سالمندتان فکرکنید. از خودتان بپرسید که این شرایط تا چه میزان میتواند بد شود. تحقیقات خود را انجام دهید تا بدانید که بدترین سناریو در صورت پیشرفت شرایط بد سالمند چیست، و احتمال اینکه این اتفاق بیفتد چه‌قدر است. حتما که با دکتر سالمند مشورت کنید.

امید برای بهترین‌ اتفاق و برنامه ریزی برای بدترین  اتفاق

تا جایی که میتوانید برای بدترین سناریو برنامه‌ریزی کنید. از خودتان بپرسید که بدترین شرایط چگونه بر شما به عنوان پرستار سالمند و خانواده و ارتباط شما با کارفرمایتان تاثیر می گذارد. بدترین سناریو چه تاثیرات مالی خواهد داشتآیا میتوانید از پس این شرایط مالی بربیایید و یا باید کاهش هزینه‌های مالی برای کم کردن فشار خود انجام دهید.

نقشه‌های احتمالی برای شرایط بد، خوب و متوسط داشته باشید. از خودتان بپرسید که چگونه احتمال دارد کارفرمایتان به بدترین سناریو پاسخ دهد. آیا مزایای شغل فعلی شما میتواند در صورت وقوع بدترین اتفاق به شما کمک کند؟ اگر نمیتواند، بررسی کنید که چگونه می توانید به آن پاسخ دهید.

به دنبال سیاست های بیمه‌ ای باشید که ممکن است شرایط شما را پوشش دهد. اگر کارتان به عنوان پرستار سالمند موجب تضعیف روابط خانوادگیتان شده برای کمک به جبران زمان از‌ دست‌رفته خود با سایر اعضای خانواده یک برنامه تنظیم کنید. خانواده به حمایت شما نیاز دارد. زمانی برای اعضای خانواده‌تان تنظیم کنید تا مطمئن شوید که این روابط قوی باقی می مانند.

به دنبال گزینه های درازمدت برای پرستاری باشید

وقتی به عنوان پرستار سالمند وضعیت سالمند خود را بررسی و ارزیابی کردید، بدترین شرایط مالی را با کارفرمای خود مطرح کردید ببینید که چه برنامه‌های دراز مدتی در محلتان برای سالمند وجود دارد. مثلا ممکن است ترجیح دهید در صورت داشتن شرایط مالی پرستاری از سالمندتان را در خانه انجام دهید.

با این حال ممکن است پیش‌بینی بلند مدت شما نشان دهد که سالمندتان به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد که شما نمیتوانید در خانه از عهده‌ی آن بر بیایید و شاید به دلیل شرایط مالی مجبور شوید در خانه‌ی سالمندان از او مراقبت کنید و یا حتی با خدمات پرستاری در خانه شرایط را برای خود و سالمندتان بهتر کنید.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان