آنچه در مصاحبه با پرستار کودک باید بدانید

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

به ­دست آوردن  فرصت انجام مصاحبه با پرستار کودک نیمی از راه رسیدن به هدف است. هنگامی که او موفق به مصاحبه می­شود، به این معناست که والدین کودک به استخدام او علاقه ­مند هستند و مراقب می­تواند انتظارات آن­ها را برآورده کند. اکنون تمام آن­چه که پرستار کودک برای اثبات صلاحیت خود نیاز دارد این است که ویژگی­ های شخصیتی خوبی داشته باشد.

بهترین توصیه برای او این است که خودش باشد. نیازی نیست کار سختی انجام دهد تا بتواند نظر والدین کودک را نسبت به خود جلب کند. با این حال پیشنهاداتی برای آمادگی مراقب وجود دارد:

آن­چه باید در طول مصاحبه با پرستار کودک بیان کند

 والدین کودک بخش بیشتری از زمان مصاحبه را به خود اختصاص می­دهند و روند کلی گفت ­وگو را به دست می گیرند. نیازی نیست او نگران باشد که روند مکالمه را چگونه ادامه دهد، او آن­جاست تا خود را معرفی کند و صحبت کوتاهی با والدین کودک داشته باشد.

بعضی از والدین شاغلند و زمان زیادی برای گفت­وگو ندارند، بنابراین در ابتدای مصاحبه مستقیما سوالات خود را از پرستار کودک می­پرسند. آن­چه اهمیت دارد این است که مراقب لبخند بزند، مودب باشد و تا جایی که ممکن است با والدین کودک صحبت کند.

مثبت بودن درمصاحبه به نفع او است

هیچ­کس مایل به استخدام یک مراقب کودک بی­تفاوت  نیست. بیان کردن نقاط ضعف کارفرماهای قبلی نیز چندان جالب نخواهد بود. پرستار کودک باید سعی کند به سوالات والدین پاسخ کامل بدهد و تنها به گفتن بله و خیر اکتفا نکند. اگر پرستار کودک با جواب­های یک کلمه­ ای به سوالات پاسخ بدهد، شناخت او برای والدین کودک مشکل خواهد بود.

باید صادق باشد و حقیقت را بیان کند

اغراق کردن یا دروغ گفتن در مصاحبه برای مراقب اصلا مناسب نیست، زیرا اگر والدین کودک حقیقت را بفهمند، اعتمادی که پرستار کودک برای جلب آن تلاش کرده بود، کاملا از بین می­­رود.

اگر کودک در محل مصاحبه حضور داشته باشد، بهتراست با او ارتباط برقرارکند و او را نادیده نگیرد. مراقب می­تواند برای شروع اسم و سن کودک را با لبخند از او بپرسد. والدین کودک نیز مایلند نحوه برخورد پرستار کودک با فرزندشان را ببینند.

باید در مورد ارتباط غیر کلامی نیز آگاهی داشته باشد. زبان بدن او و لحن او می­تواند به اندازه سخنانش موثر باشد. بهتر است از دست به سینه نشستن خودداری کند و ازحرکات بدنی که او را مرموز و غیر اجتماعی  نشان می­دهد، هرگز استفاده نکند.

سوالاتی که در مصاحبه از پرستار کودک پرسیده می­شود

سوالاتی هستند که ممکن است در مصاحبه ازمراقب پرسیده شود. فکر کردن به پاسخ این سوالات قبل از مصاحبه می­تواند ایده خوبی برای آمادگی مراقب باشد. هیچ چیز برای یک پرستار کودک بدتر از این نیست که حین مصاحبه همه چیز را فراموش کند و پاسخی برای سوالات والدین کودک نداشته باشد.

پیشنهاد مقاله : هزینه پرستار کودک چه زمانی پرداخت میشود

میزان حقوق مصاحبه با پرستار کودک

بخشی از مصاحبه مربوط به تعیین حقوق پرستار کودک می­باشد. ممکن است والدین کودک مبلغی را به پیشنهاد دهند یا از خود پرستار کودک در مورد مبلغ مورد نظرش بپرسند. بهتراست ابتدا والدین کودک مبلغ را پیشنهاد دهند، چرا که ممکن ­است آن­ها مایل باشند مبلغی بیش از آن­چه مراقب انتظار دارد به او بپردازند. در این صورت اگر پرستار کودک مبلغ کمتری را گفته باشد باشد، والدین کودک تنها به همان اندازه به او حقوق می­دهند.

اگر والدین کودک مبلغی کمتر از آن­چه پرستار کودک انتظار دارد به او پیشنهاد دهند، پرستار کودک باید سعی کند با اشاره به صلاحیت خود و عوامل دیگری که به کار او ارزش می­دهند، میزان حقوق پیشنهادی را بالاتر ببرد.

در دسترس بودن مراقب کودک

اگر مراقب در حال تحصیل باشد، برای والدین کودک واضح خواهد بود که احتمالا پرستار کودک فقط عصرها یا آخر هفته­ها می­تواند از کودک مراقبت کند. در صورتی که  فعالیت­ فوق برنامه یا مشغله دیگری داشته باشد، بهتر است آن­ها را نیز بیان کند. به این ترتیب مراقب اعلام می­کند که چه زمان­ هایی در دسترس خواهدبود.

والدین کودک مایلند میزان سابقه کاری مراقب را بدانند. آن­ها همچنین می­خواهند بدانند که او کدام دوره­های آموزشی را (هلال­احمر یا کمک­های اولیه) گذرانده­ و با چه محدوده سنی از کودکان سروکار داشته است.

نکات مثبت و منفی شغل پرستار کودک

برای یک مراقب که به کار خود علاقه­ مند است، بیان کردن نکات مثبت شغلش کار ساده­ای خواهدبود. اما هنگام بیان کردن نکات منفی، بهتراست نکاتی را بیان کند که جنبه طنز داشته باشد، چیزی که می­تواند برای همه ناخوشایند باشد مثل عوض کردن پوشک کودک.

والدین کودک می­توانند در هر موردی سوال بپرسند، از جمله شیوه­ رفت­وآمد پرستارکودک، طولانی شدن ساعات کاری،  شیوه کنترل نظم، فعالیت­ هایی که او می­تواند با کودک انجام دهد و غیره.

سوالاتی که باید برای مصاحبه آماده کند

باید تعدادی سوال در رابطه با خانواده کودک، خود کودک یا انتظارات والدین آماده کند. هرچه تعداد سوالات بیشتر باشد، نشان می­دهد که او واقعا به شغل خود علاقه­مند است. می­تواند برای ملاقات با کودک از والدین او درخواست کند.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان