پرستار کودک چگونه در حضور والدین از کودک مراقبت کند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

برای اینکه پرستار کودک بتواند در حضور والدین امور مراقبتی را به بهترین نحو انجام دهد باید:

1. با والدین ارتباط خوبی داشته باشد

2. حدودی را برای کودک در نظر بگیرد

3. مشخص کند که چه کسی مسئول است. این کارها به پرستار کودک کمک می کند که علاوه بر اقناع توقعات والدین، کودک را نیز در چارچوب برنامه نگه دارد.

ممکن است او احساس کند که حضور والدین، نشانه بی احترامی به اوست. چرا که آنها به او اعتماد کرده اند تا از فرزندشان مراقبت کند و نیازی به حضور آنها نیست. همچنین، ممکن است احساس کند که حضور آنها باعث ایجاد اختلال در کارش می شود.موضوع دیگر این است که کودک ممکن است با حضور هم زمان والدین و مراقب ، دچار سردرگمی شود و نداند که باید با والدین همراه شود و یا پرستار کودک.

در ادامه، به بررسی 3 نکته گفته شده در مورد کار مراقب در حضور والدین می پردازیم.

ارتباط خوب با والدین

پرستار کودک می تواند با ایجاد یک رابطه خوب با والدین در زمان شروع کار، امر مراقبت را به شکل بهتری انجام دهد. باید بتواند به راحتی با والدین صحبت کند. چالش اصلی حضور والدین در خانه در زمان کار پرستار کودک این است که کودکان معمولا قوانین والدین را اجرا می کنند و در مورد امور مختلف از والدین اجازه می گیرند. حتی اگر ابتدا از پرستار کودک اجازه کاری را بگیرند، در صورت مخالفت مراقب ، به سراغ والدین خواهند رفت.

برای حل این مشکل، او می تواند نگرانی اش را با والدین در میان بگذارد. به این صورت که به والدین بگوید:” بهتر است که در حضور شما من مسئولیت کودک را به عهده بگیرم. اگر مشکلی هم پیش بیاید، من آن را حل خواهم کرد. اگر کودک این را ببیند، دیگر به سراغ شما نخواهد آمد و همیشه به حرف من گوش می کند، حتی زمانی که در خانه هستید. در غیر این صورت، مراقبت از فرزندتان بسیار مشکل خواهد شد.”

پیشنهاد مقاله : صفر تا صد نکات مهم نگهداری از کودک و نوزاد تب دار در منزل

مشخص کردن حدود توسط پرستار کودک

باید در حضور والدین، حدود را برای کودک مشخص کند. باید به کودک بفهماند که زمانی که والدین در خانه به کار مشغول هستند، نباید حواسشان پرت شود. ممکن است والدین برای بعضی امور (مانند غذا خوردن کودک ) به کودک و پرستار کودک ملحق شوند، اما پرستار کودک باید حدود را به گونه ای قرار دهد که در کار والدین خللی ایجاد نشود.مشخص شدن اینکه در هنگام حضور هم زمان والدین و مراقب در خانه چه کسی مسئول است، تاثیر و اهمیت بسیار زیادی در کار مراقب و امر مراقبت خواهد داشت.

کودکان برای تربیت شدن به برنامه ریزی، نظم و قوانین نیاز دارند. هنگامی که در زمان مراقبت نگهدار کودک ، والدین نیز در خانه حضور داشته باشند، شرایط  کمی پیچیده خواهد شد. کودک نمی داند که باید با کدام یک همراه شود و یا در صورت بروز مشکل و یا نیاز به حضور بزرگسالان، به کدام یک رجوع کند. اکیدا توصیه می شود که در زمان حضور هم زمان پرستار کودک و والدین، پرستار کودک مسئولیت امور را به عهده بگیرد.

این موضوع سبب می شود تا کودکان در همه امور مراقبت از کودک مراجعه کنند و والدین بدون حواس پرتی، به کارشان در خانه برسند. برای این کار بهتر است والدین قانونی را در خانه وضع کنند و به تصریح به کودک بگویند که در زمان حضور همزمان او و والدین، مسئولیت همه امور را بر عهده دارد.حال اگر والدین این امر را نپذیرفته و در هنگام حضور هم زمان، مسئولیت ها را به مراقب واگذار نکنند چه؟ و یا اگر والدین این امر را بپذیرند اما در کار پرستار کودک دخالت کنند چه؟

پیشنهاداتی برای دخالت والدین در کار پرستار کودک دخالت

  • می تواند برنامه های خارج از خانه بیشتری را در نظر بگیرد. برای مثال، می تواند در زمان حضور والدین، به همراه کودک به استخر و یا پارک برود.
  • می تواند یک بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز را برای کودک در نظر بگیرد تا سرگرم شدن کودک مانع تمایل او به سمت والدین شود.
  • اگر مراقبت از کودک در زمان حضور والدین برای پرستار کودک بسیار دشوار و چالش برانگیز است، پرستار کودک می تواند آن کار را رها کند!  

مراقبت از کودکان در حضور والدین، چالش های مخصوص به خود را دارد. اما اگر بتواند ارتباط خوبی با والدین برقرار کرده و همچنین بتواند قوانین و محدودیت های مناسب را برقرار کند، بسیاری از چالش ها برطرف می شوند. از سوی دیگر، باید به یاد داشته باشد که اگر همه امور در این شرایط به خوبی پیش نرفت، باید آماده انصراف از کار باشد. شاید شرایط بهتری را در خانواده دیگر بیابد!

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان