راهنمایی پرستار سالمند برای مراقبت از والدین سالخورده

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

راهنمایی پرستار سالمند یکی از اتفاقات سخت و پیچیده از نظر عاطفی که یک فرد می­تواند طول زندگی خود تجربه کند، نگهداری از سالمند خویش است. من به تازگی مدت زمان زیادی را صرف مراقبت از پدر پیر و تنهای خود کرده­ ام و از پس آن به خوبی، به کمک این 15 نکته بر آمده ­ام. حال می­خواهم در این مقاله از موسسه پرستاری زندگی برتر این تجربیات را در اختیار شما قرار دهم.

1- راهنمایی پرستار سالمند  قبول کنید که همه چیز تغییر کرده است

وقتی پدر و مادر سالخورده برای مراقبت وارد زندگی فرزندشان می­ شوند، دنیای آن­ها دچار سردرگمی می­شود. برای این اتفاق کاملا جدید آماده باشید. در این مرحله نقش­ها، روش­ها و عواطف قدیمی تغییر خواهند کرد، پس آماده پذیرفتن نقش­ها­ و سناریوی جدید باشید.

2- راهنمایی پرستار سالمند آرام پیش روید.

مراقبت از والدین سالمند به طور کلی یک ماراتن است، نه مسابقه­ ی دو سرعت. عجله نکنید. انتظار به سرعت نتیجه گرفتن و کنترل بر اوضاع را نداشته باشید. شما و آن­ها هر دو در قلمرو ناشناخته هستید. اجازه دهید ادامه مسیر به آرامی روش درست مراقبت از والدین سالمندتان را به شما نشان دهد. تا آن­جا که برایتان مقدور است اجازه دهید هر اتفاقی به طور طبیعی بیفتد. همان­طور که این اجازه را می­دهید، آن را دنبال و مدیریت کنید.حتی درمواقع نیاز می توانید با اعزام پرستار، به شرایط نگهداری رنگ و روی دیگری بدهید.

راهنمایی پرستار سالمند
انتظار به سرعت نتیجه گرفتن و کنترل بر اوضاع سالمند نداشته باشید.

3- راهنمایی پرستار سالمند انتظار عاطفه و عشق از جانب آن­ها را نداشته باشید.

والدین شما در مرحله آخر زندگی­شان، ممکن است نسبت به شما احساسات عاطفی و عشق نشان دهند؛ که ممکن است به هر دلیلی قبلا آن را ندیده باشید. اما ممکن است آن­ها، این­کار را نکنند. اگر شما از والدین سالخورده ­تان مراقبت می­کنید، شما با روشی جدید و عمیق­ با آن­ها ارتباط برقرار ­کنید که این امر تجربه بسیار فوق العاده­ای است. بهتر است انتظارات خاصی از آن­ها نداشته باشید و شگفت زده نشوید، تا دید مثبت و امید خود را نسبت به آنان از دست ندهید.

مطالب مرتبط: اصول نگهداری سالمند در منزل

4-انتظار خشم از جانب آن­ها را داشته باشید.

هنگامی که شروع به مراقبت از والدین خود می­کنید، آن­ها چیزی را که همیشه در رابطه با شما داشته ­اند که برایشان بسیار با اهمیت بود، را از دست می دهند: اقتدار. که تحمل آن برای آن­ها راحت نخواهد بود. بنابراین از آن­ها انتظار برخورد با خشونت یا انتقاد سخت در مورد این فقدان را داشته باشید.

5-پرستار سالمند به آن­ها استقلال بدهید.

تا آن­جا که امکان پذیر است، گزینه­ های موجود را به والدین خود به جای دستور دادن، پیشنهاد بدهید. مهم این است که آن­ها هم­چنان احساس کنند که خود اختیار دار زندگی خود هستند و نه شما! اجازه دهید آن­ها همه چیز را خود در مورد نحوه مراقبت و وضعیت­شان، تصمیم بگیرند.

6-از آن­ها مشاوره و پند بگیرید.

یک راه عالی برای نشان دادن علاقه و احترام به والدین و به ویژه برای اینکه نشان دهید، هنوز هم برای آن­ها ارزش بسیار زیادی قائل هستید – این است که صادقانه از آن­ها بخواهید درباره چیزهایی که در زندگی شما اتفاق می­افتد، مشاوره و راه حل ارائه دهند. حتی اگر از نظرات آن­ها نمی­خواهید یا نمی­توانید استفاده کنید، اما به دقت به حرف­ ها و مشاوره­ های آن­ها گوش فرا دهید.

7-اختلال عملکرد احساسی آن­ها را از اختلال شناختی­شان جدا کنید.

تا آن­جا که می­توانید از طریق مکالمات و تعاملات با والدین خود، یاد بگیرید که اختلالات عاطفی و شناختی آن­ها را از هم تشخیص داده و متمایز کنید. الگوهای اختلالات عاطفی والدین شما احتمالا برای شما آشنا هستند و شما می­دانید که چگونه با آن برخورد کنید. اما اختلال شناختی آن­ها احتمالا برای شما جدید خواهد بود.

برای پیگیری و شناخت دقیق آن، حتما موارد مشاهده شده را با ارائه دهندگان مراقبت­های بهداشتی والدین خود در میان گذاشته و بحث کنید تا راهکار مناسب برای برخورد صحیح با آن را به شما ارائه دهند. در بیشتر موارد، فقط باید آگاه باشید که این اتفاق جدیدی است و از این­رو به نوع جدیدی از پاسخ نیاز دارد.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان