تجربیات یک پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

آنچه پرستار سالمند باید بداند دوران سالخوردگی به سنین بالای ۶۰ سال اطلاق می‌گردد ، گرچه تغییرات سالمندی ممکن است  سال‌ها قبل و ۴۰ سالگی آغاز شود. اما آن‌چه مهم است، نگرش ما به سالمندی است. یک بیماری نیست بلکه یک پدیده طبیعی می‌باشد که لقاح شروع می‌شود و با مرگ پایان می‌یابد . شما به عنوان پرستار سالمند ممکن است نگرانی هایی از جمله نحوه ی نگهداری، تغذیه، شرایط روحی و مقابله انواع بیماری های احتمالی داشته باشید. این نگرانی ها به جا است ولی میتوان خیلی راحت با رعایت نکات زیر از این دوره ی به ظاهر ناخوشایند لذت برد.

آنچه پرستار سالمند باید بداند که سالمندان از نظر وابستگی به سه دسته ی:

1-دارای حداقل وابستگی،

2-دارای وابستگی نسبی،

3-حداکثر وابستگی، تقسیم میشوند.

اگر پرستار سالمند مشغول نگه داری از یک سالمند با وابستگی اندک است

باید بیشتر ت ش روی پیشگیری از بیماری هایی چون دیابت، فشار خون و آرتروز و … باشد. پرستار سالمند باید این نکته را مدنظر قرار دهد که خواب کافی و منظم از ابتدایی ترین نیازهای یک سالمند است. امروزه ببیشتر سالمندان تنها زندگی میکنند خصوصا اگر میزان وابستگیشان به دیگران کم باشد اما شما به عنوان یک پرستار سالمند باید توجه داشته باشید که این مسئله باعث سرعت بخشیدن به روند پیری سالمندتان و در نتیجه نیازمندی بیشتر و زودتر آنها به خودتان خواهد شد. پرستار سالمند می تواند با مواظبت نسبی از یک شخص سالمند علاوه بر مراقبت های جسمی از نظر روحی نیز به او رسیدگی کند.

پرستار در کنار سایر اعضای خانواده به او حس بزرگی و ارزشمندی میدهد

و این مسئله کاملا به اعتماد به نفس سالمند برای سر پا ماندن و استقلال فردی کمک خواهد کرد. پرستار سالمند با ت روی رژیم غذایی و خواب خوب شخص میتواند از بسیاری از بیماری های شایع پیشگیری کند. آلزایمر و افسردگی از دیگر بیماری های مخصوص بزرگسالی است که پرستار سالمند باید بداند با نگه داری از او و بودن در جمع احتمال ابتلای به این بیماریها به حداقل میرسد. شما به عنوان پرستار سالمند باید توجه داشته باشید که قطعا روزی خودتان نیز به این سنین خواهید رسید و آنگاه است که متوجه میشوید چقدر به فرزندان و نزدیکانتان احتیاج دارید.

پیشنهاد مقاله : بهترین رژیم غذایی برای سالمندان

در کنار دیگران بودن باعث دلگرمی و تغذیه ی بهتر سالمند میشود . شما با دادن مسئولیت های کوچک و در حد توان سالمند میتوانید به او احساس مفید بودن بدهید و از حس سربار بودن او بکاهید. یک پرستار سالمند باید حداقل سه ماه یکبار با انجام آزمایشات منظم خون و ادرار و…. از سلامت جسمی سالمندش اطمینان حاصل کند. دیابت، فشار خون و چربی و…

آنچه پرستار سالمند باید بداند ، از عوامل کاهنده ی عمر شخص سالمند هستند.

آزمایش تراکم استخوان در صورت تجویز پزشک هم اهمیت دارد چرا که به شما میگوید سالمندتان دارای پوکی استخوان است یا خیر. در صورت تایید پوکی استخوان،پرستار سالمند باید از مقدار اضافه تری کلسیم ، آهن و روی در رژیم غذایی سالمندش استفاده کند. کلسیم زیاد باعث ایجاد سنگ کلیه خواهد شد پس باید با مشورت پزشک دوز دارویی این مکمل غذایی مهم در رژیم افراد سالمند مشخص شود.

به پرستار سالمند توصیه میشود حتما ورزش سبک و پیاده روی با کفش مناسب (برای جلوگیری از آسیب به کمر و…) را در برنامه ی روزانه ی سالمندش بگنجاند. توجه کنید که مهمترین عامل برای موفقیت در فرایند نگه داری سالمند/ بیمار رضایت فردی خود شخص پرستار سالمند/ بیمار از این مسئله است، چرا که در غیر اینصورت قطعا این مراقبت یک پرستاری دشوار و ملال آور خواهد بود و علاوه بر آسیب های جسمی باعث احساس درماندگی و خستگی در شخص پرستار میشود.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان