آغاز کار پرستار کودک و ویژگی های لازم برای این شغل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

در ابتدا ممکن است مجبور شوید برای کسب تجربه، مدتی به صورت رایگان کار پرستار کودک را برعهده بگیرید زیرا انجام هرکاری نیاز به داشتن تجربه دارد. اگر مایل به آغاز کار پرستار کودک به صورت رایگان نیستید و تجربه‌ای در این زمینه ندارید، پیدا کردن اولین فرصت‌های شغلی ممکن است کمی سخت باشد. زیرا اکثر والدین حاضر نیستند یک پرستار کودک را بدون هیچ تجربه و صلاحیتی استخدام کنند.

در این صورت هیچ چاره‌ای ندارید جز اینکه مدتی به‌ صورت رایگان و برای کسب تجربه، کار مراقبت از کودک را برعهده بگیرید. انجام رایگان این کار فرصت خوبی برای کسب تجربه است و مراقب باتجربه، شانس بیشتری برای پیشرفت‌ دارد.

تقاضا برای آغاز کار پرستار کودک

کار پرستار کودک همیشه با تقاضای بالایی روبرو است. والدین همیشه به دنبال مراقب مورد اعتماد می‌گردند که از فرزندانشان مراقبت کند. البته والدین، کودکان خود را به دست هر شخصی که نگهدار باشد، نمی‌سپارند.او ابتدا باید وارد مرحله مصاحبه شود. والدین معمولا قبل از انتخاب پرستار کودک ، با اشخاص زیادی مصاحبه می‌کنند پس باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. سعی کنید تا جایی که میتوانید تجربه کسب کنید.مراقب باتجربه شانس زیادی برای استخدام دارد.

پیشنهاد مقاله : آشنایی با دلایل خون دماغ در کودکان و معرفی روش‌های پیشگیری در منزل

یکی دیگر از راه های کسب تجربه و آمادگی در کار پرستار کودک ، شرکت در دوره‌های مخصوص به آن است. گزینه‌های زیادی در مورد کلاس‌های آموزش مراقب وجود دارد. شرکت در این کلاس‌ها راه خوبی است تا به طور حرفه‌ای به عنوان پرستار، شروع به فعالیت کنید. در دوره‌های آموزشی ، نکاتی را به  شما آموزش می‌دهند که شاید به تنهایی قادر به یادگرفتن آن‌ها نباشید (مانند آموزش کمک‌ های اولیه و…).

آموزش های لازم برای شغل مراقب از کودک

ممکن است هنگام کار با کودکان وضعیت های اورژانسی پیش بیاید. باید برای هر اتفاقی آماده باشد تا در مواقع لازم واکنش نشان دهد. آشنایی پرستار کودک با کمک‌های اولیه، باعث آسودگی خاطر بیشتر والدین می‌شود و گواهی این نوع کلاس ‌های پرستار کودک، میتواند در یافتن شغل برای او، بسیار موثر باشد. اگرچه داشتن یا نداشتن گواهی برای انجام کار پرستار کودک، نهایتا به قوانین محل زندگی شما بستگی دارد. در هر صورت داشتن گواهی پرستار کودک، جدا از مسائل قانونی، ایده خوبی است و یک مزیت به شمار می‌رود.

 به کار پرستار کودک به عنوان کسب و کار جدید خود نگاه کنید و آن را جدی بگیرید. اگر سعی کنید بهترین پرستار کودک در منطقه و محل زندگیتان باشید، حتما موفق خواهید بود.والدین به دنبال ویژگی‌هایی خاص در یک پرستار کودک می‌گردند. اگر این ویژگی‌ها را داشته باشید به عنوان یک پرستار کودک، موفق‌تر خواهید بود.

ویژگی هایی لازم برای آغاز کار پرستار کودک

داشتن رفتار دوستانه. حتما باید با کودکان دوستانه و صمیمی رفتار کنید. یکی از مهارت‌های آغاز کار پرستار کودک این است که بچه‌ها را از نظر ذهنی مشغول کنند و با دنیای کودکان آشنا باشد. این کار باعث می‌شود کودکان با مراقب بهتر ارتباط برقرار کنند. به موقع سرکار حاضر شوید و زودتر از زمان تعیین شده محل را ترک نکنید

مسئولیت پذیری. در نظر داشته باشید که شما پرستار کودک شخص دیگری هستید و باید از کودک به خوبی مراقبت کنید. در کارتان به عنوان یک پرستار کودک احتیاط به خرج داده و به اتفاقاتی که اطراف کودک رخ می‌دهد توجه کنید.

آشنایی با کمک‌های اولیه. اگر با کمک‌های اولیه آشنایی داشته باشد، والدین با آسودگی خاطر بیشتری کودک خود را به او می‌سپارند.داشتن تجربه برای پرستار کودک یک مزیت است، زیرا والدین همیشه به دنبال مراقب باتجربه می‌گردند.

خلاقیت. ابداع بازی‌های خلاقانه‌ و سرگرم کردن کودکان باعث می‌شود بچه‌ها با پرستار کودک رابطه خوبی برقرار کنند. اگر کودک با شما احساس صمیمیت کند، والدین از شما می‌خواهند تا در مواقع دیگر نیز مراقب آن‌ها باشید.

صبور بودن. حتما باید صبور باشد. با اینکه هر کودک با کودک دیگر متفاوت است، اکثر اوقات ممکن است کودکی پرجنب و جوش نصیبتان شود. در اینگونه مواقع او باید کنترل اوضاع را به دست گرفته و صبور باشد.

نظر والدین کودک و راهکار عملی

والدین همیشه بهترین‌ها را برای کودکان خود می‌خواهند. بنابراین سخت کار می‌کنند تا بهترین آغاز کار پرستار کودک را داشته باشند. اگر نگرانی‌هایی درباره کودکان دارید بهتر است آن را با والدین درمیان بگذارید زیرا آن‌ها کودکان خود را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسند.

سن قانونی برای آغاز کار پرستار کودک، به محل زندگی شما بستگی دارد و معمولا از 11 الی 15 سال شروع می‌شود، زیرا والدین دوست ندارند کودکی زیر 10 سال پرستار کودک آن‌ها باشد. مراقب برای اینکه از کارش لذت ببرد لازم است وقت گذراندن با کودکان را دوست داشته باشد. باید ساعت‌های طولانی را با کودکان سپری ‌کند.

پس اگر از وقت گذراندن با کودکان لذت نمی‌برید، این کار مناسب شما نیست و بهتر است آن را انتخاب نکنید. اما اگر از بودن با کودکان لذت می‌برید و تصمیم گرفته‌اید یک مراقب کودک باشید، این کار را انجام دهید. شغل مناسبی است تا در اوقات فراغتتان درآمد خوبی داشته باشید.

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان