نکاتی مفید و حساس آغاز به کار پرستار سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

در مرحله اول برای آغاز به کار پرستار سالمند باید با خانواده فرد مورد مراقبت در زمینه نیازها و توقعاتش به طور مفصل صحبت کند. این کار باعث می شود تا او بتواند با دانستن نیاز های سالمند ، برنامه ریزی مناسبی برای شروع کار به عنوان یک مراقب داشته باشد.

ایجاد پیش نویس و پیش برنامه

به عنوان یک طرح کلی برای آغاز به کار پرستار سالمند ، می توان به ایجاد لیستی از نیاز های سالمند و خانواده اش در راستای کار مراقب و بعد از آن انتخاب رویکرد مراقبتی با توجه به توانایی ها و ظرفیت او اشاره کرد. در مراحل بعدی نیز، می تواند با داشتن طرح های پشتیبانی و با مشورت متخصصان و هم چنین یک مراقب با تجربه، یک برنامه مناسب را تدوین کند و این برنامه را به همه اعضای خانواده نیز بدهد.

همه ما می دانیم که داشتن برنامه در هر فعالیتی بسیار مهم و ضروری می باشد به طوری که قبل از انجام هر فعالیتی مخصوصا در زمینه خدمات پرستاری می بایستی اقدامات خود را یاد داشت نمائیم و یک به یک به انجام آنها بپردازیم این کار به ما کمک می نماید بتوانیم با داشتن برنامه ریزی دقیق به مراقب و نگهداری موثرتری از سالمند خود داشته باشیم.

پیشنهاد مقاله : انجام کار پرستار سالمند با کمک دیگر اعضای خانواده

آغاز به کار پرستار سالمند ایجاد یک شبکه حمایتی

در هر خانواده، در کنار مراقب ، سایر افراد خانواده نیز فعالیت هایی برای کمک به سالمند خواهند داشت. می تواند روی کمک سایر اعضای خانواده حساب کند. این موضوع در کاهش استرس و فشار برای مراقب بسیار موثر است.ارتباط اجتماعی فرد سالخورده با محیط پیرامون خود به او اجازه می دهد تا خاطرات گذشته خود را مرور کند احساس تنهایی کمتری داشته باشد و بتواند در صورت وجود بیماری به مقابله با آن بپردازد.

شبکه اجتماعی شاید یک مقدار کلمه غیر معمولی باشد همان دوره همی خودمان است سعی کنید در فواصل زمانی منظم برای فرد سالخورده دوره همی هایی را برگزار نمائید تا او با دیدن افرادی که دوستشان دارد شاد شود و احساس کند همه برای دیدن او به آنجا رفته اند.

در نظر گرفتن جایگزین

مراقب نمی تواند وظایف محوله را بدون در نظر گرفتن جایگزین، رد کند. به این معنی که اگر مراقب به هر دلیلی نتواند هر یک از کارهای محوله را انجام دهد، باید جایگزینی برای آن داشته باشد. مانند فردی که بتواند در غیاب او در کارهای سالمند به سالمند کمک کند. در مورد این کار نیز می تواند از اعضای خانواده کمک بگیرد.

قبل از هر اقدامی جهت مرخصی دادن به مراقب سالمند خود حتما به فکر شخصی باشید که در زمان نبودن او بتواند سرویس های لازم را به سالمند بدهد با آژانس پرستاری خود هماهنگ نمائید حتما نیروی های پشتیبانی مورد نظر شخصی را به عنوان جایگزین برایتان اعزام می نمایند تا در زمان نبودن پرستار خودتان خدمات لازم را ارائه دهد.

آغاز به کار پرستار سالمند برنامه ریزی برای ملاقات های خانوادگی

پرستار فرد سال خورده باید برنامه مناسبی برای دیدارهای خانوادگی سالمند در نظر بگیرد. تلفن زدن به فامیل، دیدار با دوستان و رفتن به جشن های خانوادگی (جشن عروسی یا تولد و …) نیز می تواند جزو این برنامه قرار بگیرد. البته، باید همیشه مراقب باشد تا در این دیدارها و تماس ها، سالمند را از تنش های روحی و جسمی، دور نگه دارد.

همان موضوعی که در بالا به آن اشاره شد به دلیل مهم بودن مجددا اشاره می شود ، شما حتی می توانید در فضای مجازی برای سالمند خودتان سرگرمی به وجود آورید به طروی که با در اختیار قراردان گجت های هوشمند از او بخواهید با اگر دوست دارد می تواند با عزیزان خودش هر لحظه در ارتباط باشد ، دقت نمائید این موضوع کاملا بستگی به علاقه سالمند دارد و هیچ اجباری در استفاده از آنها نیست.

چک لیست لازم برای پرستار سالمند

آغاز به کار پرستار سالمند این چک لیست را در اختیار داشته باشد :

  • بررسی نیاز های سالمند و خانواده او برای کارهای مربوط به خانه و غیر پزشکی (و یا هرگونه کاری که خارج از دایره وظایف او است)
  • بررسی نیاز های پزشکی سالمند و مقایسه آنها با توانایی های فرد
  • ایجاد یک پرونده مالی (تعیین دستمزد ها، هزینه ها بیمه و …)
  • شناسایی مخاطبین و وابستگان اصلی سالمند و مشخص کردن راه های ارتباط مراقب با آنها
  • ایجاد لیستی از شماره ها، آدرس ها، اسناد و مدارک مهم

موسسه پرستاری زندگی برتر

درخواست پرستار

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

درخواست فوری پرستار و مشاوره رایگان